اسپیس ایکس توانسته شمار مشترکان استفاده کننده از اینترنت ماهواره‌ای استارلینک را به کمتر از ۷۰ هزار نفر برساند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شمار استفاده کنندگان از اینترنت استارلینک در جهان به ۶۹ هزار و ۴۲۰ نفر رسیده است و موضوع مهمی که در این میان پیش می‌آید بررسی سرعت استارلینک قبل از اتصال این کاربران و پس از ان است.

ایلان ماسک شب گذشته اعلام کرد که رکورد جدیدی از تعداد کاربرانی که همزمان از استارلینک استفاده می‌کند کمتر از ۷۰ هزار نفر به صورت همزمان از از استارلینک استفاده می‌کنند که در واقع آمار خوبی است، اما این فناوری هنوز هم مسیر زیادی برای رسیدن به اهدافش در راستای ارائه اینترنت دارد. حالا نیاز است این موضوع بررسی شود که اگر میلیون‌ها کاربر به اینترنت ماهواره‌ای استارلینک متصل شوند چه اتفاقی می‌افتد؟

اینترنت ماهواره ای

ارائه اینترنت حین پرواز، هدف بعدی اسپیس ایکس

اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در استرالیا نیز فعال است و تست‌های سرعت این سرویس نشان می‌دهد که میانگین سرعت دانلود آن بین ۲ تا ۳ هزار مگابیت در ثانیه بوده و این سرعت با هزینه‌ای نزدیک به ۱۳۹.۰۰ دلار در این کشور مقرون به صرفه و محبوب است. اما با این وجود در صورت وجود FTTP و یا حضور در مناطق مترو، NBN مسلما پیشنهاد بهتری خواهد بود.

از سوی دیگر یکی از اهداف مهم اسپیس ایکس در ارائه اینترنت این است که از دیگر ارائه دهندگان اینترنت در جهان متفاوت باشد و این موضوع را می‌خواهد از طریق ارائه اینترنت حین پرواز فراهم کند. استفاده از اینترنت WiFi‌های حین پرواز که توسط استارلینک ارائه می‌شود می‌تواند گزینه مناسب و مقرون به صرفه‌ای برای استفاده کنندگان بوده و باعث افزایش سرعت و کاهش تاخیر شود.

توئیت ایلان ماسک

توئیت های ایلان ماسک


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار