سرپرست مرکز بهداشت خرمشهر گفت: پنج هزار و هفتصد و چهل و یک دوز واکسن کرونا از ابتدای شروع واکسیناسیون تاکنون در خرمشهر به افراد پرخطر و دارای بیماری زمینه‌ای تزریق شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان،ایرج جلیلیان سرپرست مرکز بهداشت خرمشهر روزشنبه گفت:چهارهزار و چهارصد و بیست و دو دوز واکسن کرونا در مرحله اول و در نوبت دوم یک هزار و سیصد و نوزده دوز به افراد پرخطر و دارای بیماری زمینه‌ای در شهرستان خرمشهر تزریق شد.

او افزود: در این ۲ مرحله تزریق واکسن کرونا ، کادر بهداشت و درمان درگیر با کرونا، فوریت‌های پزشکی، سالمندان بین ۷۵ تا ۸۰ سال، جانبازان، پاکبانان، بیماران دیالیزی، بیماران سرطانی، تالاسمی، بیماران MS، بیماران پیوندی و پزشکان بخش خصوصی درگیر با کرونا واکسن دریافت کردند.

جلیلیان گفت: سالن ورزشی آزادی، مرکز درمانی امام علی(ع) در جزیره مینو و مرکز روستای کفیشه، شهید ستون گر در منطقه عباره، امام حسین(ع) در مرکز بهداشت سرحانیه، امام جعفر الصادق(ع)، طالقانی، شهید موسوی و منیخ مراکز تزریق واکسن به افراد براساس اولویت در خرمشهر هستند.

او واکسن‌های مورد استفاده را از نوع اسپوتنیک وی روسی، بهارات هندی و سینوفارم چینی اعلام کرد و افزود: تزریق هر سه نوع واکسن، در ۲ مرحله و با فاصله ۲۸ روز انجام شد و هم اینک گروه‌های سنی بالای ۷۰ سال در حال دریافت واکسن کرونا هستند.

سرپرست مرکز بهداشت خرمشهر با اشاره به اجرای طرح شهید سلیمانی در این شهرستان گفت:این طرح همزمان با آغاز طرح شهید سلیمانی در سراسر کشور فعالیت خود را آغاز کرد و  افرادی که تست کووید ۱۹ آنها مثبت شود به صورت روزانه توسط تیم رهگیری بهداشت رصد و ضمن انجام تست راپید از اطرافیان آنها ،خدمات بهداشتی به آنها ارایه می شود.

جلیلیان بیان داشت: گروه‌های دیگری متشکل از پزشک، ماما و تیم مراقب سلامت به محل قرنطینه افراد مثبت کرونا در محل سکونت آنها مراجعه کرده و خدمات پزشکی به آنان ارائه می‌ نمایند.

واکسن کرونا در ۱۰ مرکز شهرستان خرمشهر از جمله به صورت تجمیعی در سالن ورزشی آزادی واقع در خیابان ۴۰متری، در ۲ نوبت صبح از ساعت ۹ تا ۱۳ و عصرها از ساعت ۱۷ تا ۲۰  به افراد بالای ۷۰ سال تزریق می‌شود.

شهرستان های شادگان، خرمشهر و آبادان در جنوب غرب خوزستان زیرپوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی آبادان قرار دارند.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.