دادگستری گلستان و دانشگاه جامع گلستان تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، هادی هاشمیان رئیس کل دادگستری گلستان پس از امضای این تفاهم نامه همکاری گفت: بر اساس این تفاهم نامه دانشجویان و اساتید رشته‌ی حقوق دانشگاه می‌توانند به آرای قطعی صادر شده در محاکم دسترسی داشته باشند و در کارگاه‌ها و نشست‌های آموزشی با حضور قضات آرا را نقد کنند.

هادی هاشمیان افزود: تبادل علمی جامعه دانشگاهی و اساتید و دانشجویان حقوق با قضات دادگستری‌های استان مهم‌ترین هدفی است که در قالب این تفاهم نامه دنبال می‌کنیم.

هادی هاشمیان افزود: نزدیک کردن فضای دانشگاهی با فضای دادگاه‌ها به منظور بهبود آموزش دانشجویان حقوق، دسترسی دانشگاهیان به آرای قضات برای مطالعه و نقد و بررسی و برگزاری نشست‌های مشترک از دیگر مواردیست که در قالب این تفاهم نامه اجرای آن را دنبال می‌کنیم و امیدواریم سبب بهبود جامعه حقوقی استان شود.

یغمایی رئیس دانشگاه جامع گلستان هم با استقبال از همکاری دو جانبه دادگستری و دانشگاه گفت:اجرای طرح‌های مشترک علمی و پژوهشی، استفاده از ظرفیت دادگستری و دانشگاه برای آشنایی مردم با حقوق و کاستن از ورودی پرونده‌ها به محاکم از اهداف امضای این تفاهم نامه دوجانبه بود.

یغمایی افزود: هم اکنون در مقطع کارشناسی رشته حقوق در این دانشگاه ارائه می‌شود و با پیگیری‌های انجام شده امیدواریم به زودی امکان پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد این رشته نیز در دانشگاه گلستان فراهم شود.

اسپانلو معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری گلستان هم گفت: به زودی با همکاری دانشجویان و اساتید دانشگاه گلستان، کلینیک حقوقی در این دانشگاه برای ارائه مشاوره حقوقی رایگان به مردم راه اندازی می‌شود.

 

انتهای پیام / فا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.