به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، علی عبداله پور نایب رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه با اشاره به اینکه شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه سالانه برای انجام امور جاری حدود ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد افزود: این رقم تنها شامل هزینه فعالیتهای جاری از جمله تامین قطعات یدکی مصرفی، بیمه تجهیزات، هزینههای سخت افزاری و نرم افزار، قطار شویی و نظافت، هزینه آب، برق وسوخت، پرداخت حقوق و دستمزد کارکنان رسمی و پیمانکاران میشود.
مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه تصریح کرد: بهره برداری از مترو هزینه بالایی دارد و تامین این مبالغ از عهده شرکت خارج است و دولت هم در سال ۱۳۹۹ تنها ۲۰ میلیارد تومان به عنوان یارانه بلیت به مترو پرداخت کرده است و مترو تنها با فروش بلیت و کمکهای شهرداری تهران به کار خود ادامه داده است.
وی گفت: ما در شرکت بهره برداری متروی تهران همانند دیگر بخشهای حمل و نقل از نظر مالی بسیار تحت فشار هستیم چرا که در کنار هزینههای جاری برای نگهداشت مترو و تعمیرات اساسی نیاز به اعتبار زیادی داریم.
عبداله پور با بیان اینکه در سال ۱۳۹۹طبق محاسبات انجام شده ۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای به روزرسانی و تعمیرات اساسی ناوگان و سایر تجهیزات شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه و جبران عقب افتادگی این تعمیرات اعتبار نیاز بود خاطرنشان کرد: امسال با توجه به تغییر قیمتها و افزایش تعداد ناوگانی که نیاز به تعمیرات اساسی دارند حتما این رقم افزایش مییابد.
مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه گفت: با توجه به شرایط به وجود آمده تنها ۵۰ درصد از درآمدهای پیش بینی شده از فروش بلیت محقق شد و همین شرایط را سختتر کرده است.
وی در پایان خاطرنشان کرد: کاهش درآمدهای مترو از هیچ طریقی جبران نشد، اما تمام توان خود را برای حفظ سلامت شهروندان به کار گرفتیم تا با حداکثر ظرفیت خدمات رسانی داشته باشیم و سفری ایمن را برای شهروندان رقم بزنیم.
بیشتر بخوانید
انتهای پیام/