۲ هزار و ۷۰۰ نفر جذب واحدهای دوباره احیا شده آذربایجان‌غربی شدند

غلامرضا بابایی گفت: ۲ هزار و ۷۰۰ نفر با راه اندازی دوباره واحد‌های نیمه فعال و راکد استان دوباره صاحب شغل و درآمد شدند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، غلامرضا بابایی مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی افزود: طی یک ساله گذشته در اقدامات انجام شده در جهت رفع موانع تولید و تحقق شعار سال، ۹۶ واحد تولیدی و صنعتی که به صورت نیمه فعال و یا راکد بودند، دوباره فعالیت خود را از سر گرفتند.

او ادامه داد: برای راه اندازی دوباره این تعداد واحد در حوزه سازمان صنعت، معدن و تجارت بیش از ۲ هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار در قالب تسهیلات و نقدینگی تزریق شده است.

مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی اظهار داشت: امسال نیز پیش بینی می‌شود ۱۸۰ فقره پروانه بهره برداری در سطح استان ایجاد و زمینه اشتغالزایی برای سه هزار و ۹۴۵ نفر فراهم شود.

بابایی اضافه کرد: با بهره گیری از ظرفیت قانون رفع موانع تولید و تشکیل کارگروه تسهیل مشکلات واحد‌های تولیدی، زمینه راه اندازی مجدد واحد‌های صنعتی و تولیدی در دستور کار قرار دارد.

او بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی شامل امور مالیاتی، تامین اجتماعی، منابع طبیعی و بانک‌های عامل و همچنین شرکت‌های خدمات رسان از جمله آب، گاز و برق در کارگروه تسهیل موانع تولید حضور و مصوبات کارگروه جهت اقدام به مبادی ذیصلاح ارجاع داده خواهد شد.

بابایی اضافه کرد: همچنین اقدامات و مساعدت‌های لازم برای تامین منابع مالی پروژه‌های سرمایه گذاری و سرمایه در گردش واحد‌های تولیدی هم در اولیت اول اشتغالزایی از حوزه سرمایه گذاری و تولید حوزه صنعت است.

او گفت: تاکنون بیش از ۴۰ جلسه با موضوع تسهیل گری و رفع موانع تولید توسط کارگروه امسال تشکیل شده است.

آذربایجان‌غربی از نظر صنعتی یکی از استان‌های کم‌برخوردار کشور به شمار می‌رود، اما با اجرای قانون خروج از رکود تدوینی دولت تدبیر و امید، اقدامات خوبی در راستای بازگشت واحد‌های تولیدی و صنعتی این استان به مدار تولید و جذب سرمایه آغاز شده‌است.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.