معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: رایزنی‌ها برای حضور پر رنگ تر بخش خصوصی ایران در کشور سوریه صورت گرفته که امیدواریم شاهد این اقدام باشیم.

 محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در گفت و گو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین اقدامات صورت گرفته و قرارداد‌های منعقد شده در کشور سوریه که به همراه وزیر راه و شهرسازی و سایر معاونان بخش حمل و نقل صورت گرفته بود، گفت: سفر اخیر ما به کشور سوریه با هدف حضور پررنگ‌تر شرکت‌های بخش خصوصی ایران و همچنین صادرات خدمات فنی و مهندسی به این کشور انجام شد، چرا که باید شرکت‌های ایرانی از این فرصت استفاده کنند.

محمود زاده بیان کرد: کشور سوریه بعد از سال‌ها جنگ دارای مشکلات داخلی است و با توجه به آنکه بستر‌های فراوانی برای کار در این کشور وجود دارد؛ بنابراین اعلام آمادگی کرده و همچنین رغبت بسیار خوبی برای ایجاد بازار فعال توسط بخش خصوصی وجود دارد.

رایزنی برای حضور پررنگ تر بخش خصوصی در کشور سوریه

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بازار کار بسیار خوبی در این کشور برای بازسازی توسط شرکت‌های خصوصی وجود دارد.

معاون مسکن و ساختمان با اشاره به تفاهم‌نامه دو کشور ایران و سوریه برای بسترسازی لازم و امکان حضور شرکت‌های بخش خصوصی ایران در بازسازی سوریه، گفت: در سفر به سوریه، بسترسازی برای انجام تفاهم پیشین دو کشور انجام شد. همچنین موضوع نقل و انتقال پول و تسهیل در حمل و نقل از دیگر مواردی بود که دو کشور درباره آن‌ها به توافق رسیدند.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: تبادل تجربه دو کشور ایران و سوریه در خصوص ساخت مسکن انبوه برای اقشار متوسط جامعه بر مبنای مقررات ملی و کنترل ساختمان و بهره‌مندی از تجربه ایران در این زمینه و نحوه تامین مالی پروژه‌ها از دستاوردهای این سفر در دیدار با مسئولان ارشد سوریه بود.

محمودزاده با بیان اینکه امیدواریم این همکاری تداوم داشته باشد و بستر فعالیت جدیدی برای حضور بخش خصوصی در بازسازی سوریه فراهم شود، افزود: همکاری ایران در بازسازی سوریه شامل حوزه عمران، زیربنایی و مسکن است و باید در این حوزه‌ها حضور بخش خصوصی ایران تقویت شود. 

معاون وزیر راه و شهرسازی در پایان تصریح کرد: دولت هیچ‌گونه اقدام اجرایی و سرمایه‌گذاری در سوریه ندارد و تنها بستر‌های قانونی لازم را برای حضور بخش خصوصی ایران در سوریه فراهم می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار