شهرکی گفت: هم‌اینک جهش ویروس کرونا در سیستان وبلوچستان نسبت به ماه‌های گذشته افزایش چشمگیری یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،علیرضا شهرکی مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: شهر‌های زاهدان، ایرانشهر، خاش و زابل در وضعیت قرمز و شهر‌های بمپور، چابهار، زهک، سراوان، سرباز، قصرقند، راسک، سیب‌وسوران، میرجاوه، نیکشهر، هیرمند و گلشن در وضعیت نارنجی و شهر‌های تفتان، دلگان، دشتیاری، فنوج، کنارک، مهرستان، نیمروز و هامون نیز در وضعیت زرد قرار دارند.

او با تاکید بر اینکه محدودیت‌های کرونایی همچنان در سیستان و بلوچستان پابرجاست ادامه داد: تمامی پروتکل‌های ابلاغ شده در شهر‌های قرمز مانند محدودیت تردد، خروج و ورود به این شهر‌ها و محدودیت فعالیت مشاغل وجود دارد.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در شهر‌های وضعیت قرمز مشاغل گروه۲، سه و چهار و در شهر‌ها نارنجی مشاغل گروه سه و چهار تعطیل است خاطرنشان کرد: همچنین نماز جمعه در شهر‌های قرمز تا اطلاع بعدی تعطیل هستند.

او با بیان اینکه عادی‌انگاری و سهل‌انگاری در رعایت اصول بهداشتی و عدم رعایت پروتکل‌ها از سوی مردم علت اصلی شیوع گسترده ویروس کرونا در سیستان و بلوچستان است.

شهرکی تصریح کرد: آنچه که امکان آزمایشگاهی در سیستان و بلوچستان وجود دارد نشان می‌دهد هم‌اینک مبتلایان به کرونا در این استان از نوع انگلیسی هستند.

او تجمع‌های خانوادگی و رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی را از دلایل افزایش ابتلا به کرونا در سیستان و بلوچستان عنوان کرد.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان با افزوده شدن یک هزار و ۱۰۳ مورد جدید ابتلا به کرونا در سیستان و بلوچستان شمار مبتلایان این ویروس در استان به ۵۰ هزار و ۹۰۳ نفر رسید.

دکتر سیدمحمد هاشمی‌شهری با بیان اینکه ۴۴۲ بیمار حاد تنفسی و ۲۶۵ مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان تحت درمان قرار دارند افزود: مردم در صورت امکان و نداشتن ضرورت در خانه بمانند و چنانچه از خانه بیرون می‌روند اصول بهداشتی و آداب تنفسی را به خوبی رعایت کنند.

وی ادامه داد: با فوت هفت مورد جدید شمار فوتی‌های کرونا در سیستان و بلوچستان به یکهزار و ۵۱۵ نفر رسید.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار