مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل گفت: اجرای برنامه سازگاری با کم آبی در استان بیش از پیش جهت توسعه و تداوم و قوام ضروری است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حسین وطن دوست، مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل در جلسه کارگروه اقتصاد و اشتغال با محوریت بخش کشاورزی استان گفت: امید است این برنامه‌ها با ایجاد فهم مشترک از ماهیت فرابخشی مشکلات آب و ایجاد ساز و کار و هماهنگی بین دستگاه ها با اصل پذیرش واقعیت کم‌آبی در ایران تحقق یابد.

او بیان کرد: تعادل بخشی آبخوان به عنوان اصلی ترین و راهبردی ترین بنیان‌های زیست پذیری امنیت غذایی و کیفیت زندگی مردم است.

وطن دوست به آثار و پیامدهای خشکسالی اشاره کرد و گفت : از لحاظ بارندگی متوسط بارش کشورمان نسبت به میزان بارندگی جهان کمتر بوده  و با این وضعیت تغییرات اقلیمی نیز  کشورمان را متاثر کرده است .

او افزود: در حال حاضر شاهد رخدادهایی از قبیل توالی سیلاب و خشکسالی شدید هستیم و زیستن در چنین اقلیمی مستلزم پیش بینی کم‌آبی به عنوان  خصیصه منابع حیاتی آب و ضرورت سازگار شدن با آن است .

مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل اظهار کرد: البته تمامی دستگاههای اجرایی ، سازمانها و وزارتخانه  در این راستا با هماهنگی و پیگیریهای بعمل آمده و اجرای قوانین و مقررات موثر در تحقق این سازگاری و تعادل منابع و مصارف آب در کشور قدمهای اساسی برداشته اند.

وطن دوست تصریح کرد:  اولین برنامه و قدم مدیریت بهینه مصرف آب با هدف سازگاری به کم آبی ، ارتقا بهره وری ، افزایش کارآیی مصرف آب در حوزه کشاورزی ، کاهش برداشت از منابع آب زیر زمینی و اصلاح مصرف آن است. 

انتهای پیام/ع

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.