جشنواره فیلم کن برای مهمانان خود از انگلیس و کشور‌هایی که تست کرونا داده اند، معافیت قرنطینه در نظر گرفته است.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ورایتی، جشنواره فیلم کن برای مهمانان خود از کشور انگلیس و دیگر کشور‌هایی که تست کرونا داده اند و تحت قوانین سفر اتحادیه اروپا در دوران کرونا هستند، معافیت قرنطینه در نظر گرفته است.

مهمانان و اعضای صنعت فیلمسازی که در جشنواره فیلم کن حضور پیدا می‌کنند، نیازی به حضور ۷ روزه در قرنطینه نخواهند داشت. حتی اگر تا ۱۵ روز قبل از آغاز جشنواره، واکسینه شدن آن‌ها کامل نشده باشد. با این حال این مهمانان ملزم به نمایش جواب منفی ابتلا به کرونا هستند و همینطور باید هر ۴۸ ساعت یک بار در طول جشنواره از آن‌ها آزمایش کرونا گرفته شود.

از طرفی این جشنواره با محدودیت‌های گواهی دیجیتالی کووید اتحادیه اروپا درگیر است که «health pass» نامیده می‌شود. این برنامه به طور رسمی از یکم ژوئن آغاز به کار می‌کند. این گواهی برای بهبود سفر در اروپا در نظر گرفته شده و به مردم اجازه می‌دهد بعد از انجام آزمایش، کد QR دریافت کنند و از آن به عنوان یک گواهی رسمی استفاده کنند.

مهمانان واکسینه شده  از ایالت متحده واجد شرایط برای دریافت Health pass نیستند و باید در طول جشنواره هر دو روز یک بار آزمایش کرونا را انجام دهند؛ اما برگزار کنندگان مراسم در حال صحبت و مذاکره با مقامات فرانسوی هستند تا این اجازه به مهمانان آمریکایی داده شود و با نشان دادن کارت واکسن و بدون آزمایش‌های پی در پی در جشنواره حضور پیدا کنند.

یکی از نمایندگان جشنواره کن در این باره گفت: از آنجا که ایالات متحده به دلیل نرخ ابتلای پایین و انجام واکسیناسیون وارد شرایط سبز شده کاملا اطمینان داریم که پیش از آغاز جشنواره راه حلی برای حضور فیلمسازان آمریکایی پیدا کنیم؛ اما قطعاً آن‌ها ملزم به داشتن کارت واکسن خواهند بود. در غیر این صورت مثل دیگر حاضران که واکسن نزده اند باید هر دو روز یک بار تحت آزمایش قرار بگیرند.

جشنواره فیلم کن از ششم ژوئیه آغاز به کار می‌کند و با اهدای جایزه نخل طلای افتخاری از جودی فاستر تجلیل می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.