خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و شیوع کرونا، این کشور را با کمبود راننده کامیون و در نهایت کمبود مواد غذایی مواجه کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، مسئولان صنعتی هشدار دادند انگلیس به سبب کمبود بیش از ۱۰۰ هزار راننده وسایل نقلیه سنگین، مانند کامیون‌های حامل مواد غذایی، ممکن است در فصل تابستان امسال با کمبود اقلام غذایی در قفسه‌های سوپرمارکت‌ها مواجه شود.

بر اساس این گزارش، این معضل ناشی از تلفیقی از دو عامل شیوع کرونا و برگزیت است. این مسئولان صنعتی با ارسال نامه‌ای به بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس، خواستار مداخله شخصی او برای صدور مجوز دسترسی به نیرو‌های کار کشور‌های عضو اتحادیه اروپا از طریق ارائه روادید کاری موقت برای رانندگان کامیون‌ها و اضافه کردن نام آن‌ها به «فهرست کمبود مشاغل» شدند. آن‌ها همچنین هشدار دادند بدون کمک دولت، زنجیره‌های تهیه و تدارک این کشور «در سطحی بی‌سابقه و غیرقابل تصور کاهش خواهد یافت.»

این نامه از سوی مدیران عامل شماری از شرکت‌های حمل و نقل انگلیس و همچنین رؤسای گروه‌های صنعتی مانند فدراسیون غذا و نوشیدنی، اتحادیه غذا‌های منجمد انگلیس، فدراسیون زنجیره مواد غذایی سرد و انجمن تولیدکنندگان گوشت انگلیس امضا شده است.

در این نامه آمده است: تعطیلات تابستانی نزدیک است و تداوم روند باز شدن اقتصاد و افزایش تقاضا برای مواد غذایی و نوشیدنی ایجاد شده به واسطه گرم شدن هوا و برگزاری رویداد‌های مهم ورزشی، این معضل را شدیدتر خواهد کرد.

سخنگوی دولت انگلیس در واکنش به این نامه اعلام کرد با مقامات و شخصیت‌های صنعتی دیدار و درباره کمبود رانندگان کامیون و راه حل‌های ممکن درباره استخدام و حفظ این راننده‌ها، با آن‌ها گفتگو کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار