نیرو‌های دولتی روز جمعه، چهارم سرطان، طالبان را از چهار ولسوالی بیرون راندند. ولسوالی‌های اندخوی و خان چهارباغ در فاریاب و خنجان و دوشی در بغلان از سوی نیرو‌های دولتی از طالبان پس گرفته شده است.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هشت صبح، هم‌زمان با این طالبان ولسوالی دولینه غور و سیاه‌گرد پروان را تصرف کرده‌اند. هم‌چنان این گروه مدعی شده است که ولسوالی‌های قرم‌قل و قرغان در فاریاب را نیز تصرف کرده است.

منابع امنیتی ولایت پروان می‌گویند که ولسوالی سیاه‌گرد غوربند‌های این ولایت پس از دو روز درگیری سرانجام به دست گروه طالبان سقوط کرده است.

یک منبع امنیتی به روزنامه ۸صبح گفت که نیرو‌های امنیتی از این ولسوالی عقب‌نشینی کرده و به سوی چهار ده رفته‌اند.

وزارت دفاع ملی روز جمعه، چهارم سرطان، از بازپس‌گیری چهار ولسوالی در ولایت‌های فاریاب و بغلان خبر داد.پیش از چاشت روز جمعه ولسوالی اندخوی از طالبان پس گرفته شده بود.

ولسوالی خنجان در ولایت بغلان نیز روز جمعه از سوی نیرو‌های امنیتی و خیزش مردمی از دست طالبان آزاد شد. این ولسوالی روز چهارشنبه هفته گذشته در پی حمله طالبان سقوط کرده بود.

وزارت دفاع ملی پس از چاشت روز جمعه اعلام کرد که نیرو‌های دولتی جنگ‌جویان گروه طالبان را از ولسوالی دوشی بغلان بیرون راندند. این ولسوالی در ۳۱ سرطان از سوی طالبان تصرف شد و یک روز بعد وزارت دفاع ملی از بازپس‌گیری آن خبر داد. این ولسوالی برای بار دوم از طالبان پس گرفته شد.

چنان‌که وزارت دفاع ملی اعلام کرد، نیرو‌های امنیتی تاکنون به حمایت نیرو‌های بسیج مردمی، ۱۱ ولسوالی را از طالبان پس گرفته‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.