مدیر کل محیط زیست گلستان گفت: با کمک مردم و محیط بانان آتش جنگل گلستان خاموش شد.

محمدرضا کنعانی مدیر کل محیط زیست استان گلستان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،   گفت: آتش از عصر امروز در منطقه چشمه زاو کلاله آغاز شد و بلافاصله با حضور مردم و محیط بانان منطقه،در منطقه پایین دست کنترل شد، اما وزش باد دوباره آتش را شعله ور و به وسعت بیشتری سرایت کرد.


محمدرضا کنعانی افزود: با گسترش آتش محیط بانان سایر شهرستان‌های استان هم به محل آتش سوزی اعزام شدند و خوشبختانه با کمک جوامع محلی هم اکنون آتش فعال نداریم، اما همچنان نیرو‌های امدادی تا صبح در منطقه می‌مانند تا در صورت شعله ور شدن دوباره آتش، آن را مهار کنند.


مدیر کل محیط زیست استان گلستان گفت: فعلا علت دقیق آتش سوزی مشخص نیست، اما حدس می‌زنیم خطای انسانی همراه با خشکی و گرمای هوا و وزش باد دست به دست هم داده اند و این آتش گسترش یافته است.


محمدرضا کنعانی گفت: برآورد اولیه ما از وسعت آتش، حدود ۵ هکتار است و منطقه‌ای که آتش گرفته بود علفزار است.

 

پارک ملی گلستان یا جنگل گلستان، منطقهٔ حفاظت شده‌ای در شرق استان گلستان و غرب استان خراسان شمالی است. این منطقه قدیمی‌ترین پارک ملی زیبای ثبت شده در کشور ایران و پناهگاهی کم‌نظیر برای حیات‌وحش است که ۱۳۵۰ گونهٔ گیاهی و ۳۰۲ گونهٔ جانوری، از جمله نیمی از گونه‌های پستانداران ایران را در حدود ۹۰۰ کیلومتر مربع مساحت خود جای داده‌است و به همین دلیل از سوی یونسکو به عنوان ذخیره‌گاه زیست‌کره در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده‌است.


انتهای پیام / فا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.