مدیر نگهداری و تعمیرات شرکت پالایش نفت بندرعباس از تعمیر سقف کوره در حال فعالیتِ واحد تقطیر شماره دو شرکت پالایش نفت بندرعباس خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان،خاورسنگری، مدیر نگهداری و تعمیرات شرکت پالایش نفت بندرعباس گفت: به همت متخصصان داخلی برای نخستین بار در کشور، سقف کوره در حال فعالیت واحد تقطیر شماره دو شرکت پالایش نفت بندرعباس ترمیم شد.

سنگری افزود:در این تعمیرات بخشی از سقف این کوره که به دلیل حرارت بالا و گداختگی و آسیب عایق‌های داخلی دچار مشکل شده بود، با مشارکت یک شرکت دانش بنیان داخلی و با روش استندگذاری و تزریق فوم نسوز در چهار روز تعمیر شد.

او گفت: با توجه به لزوم تولید مستمر، امکان از سرویس خارج کردن واحد وجود نداشت و تعمیرات کوره فعال برای نخستین بار در کشور در شرکت پالایش نفت بندرعباس صورت گرفت.

مدیر نگهداری و تعمیرات شرکت پالایش نفت بندرعباس افزود: در این تعمیرات نزدیک به ۱۰ متر مربع از سقف کوره، استندگذاری و فوم تزریق شد که یک رکورد جهانی محسوب می‌شود.

سنگری افزود:رکورد قبلی و ترمیم کوره در حال فعالیت در دست یک شرکت آمریکایی با متراژ ۳ متر مربع بود.

او گفت: با توانایی متخصصان ایرانی از این پس نیز در صورت بروز مشکل در هر یک از کوره‌های واحد‌های عملیاتی، بدون نیاز به خارج کردن واحد از سرویس، ترمیم مقطعی انجام می‌شود.

مدیر نگهداری و تعمیرات شرکت پالایش نفت بندرعباس افزود: در این تعمیرات از یک فوم نسوز استفاده شد که تا پیش از این تکنولوژی ساخت آن در اختیار سه شرکت آمریکایی بود و با مهندسی معکوس توسط یک شرکت دانش بنیان در ایران به دانش ساخت آن دست یافته ایم.

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.