نحوه بسته‌بندی کتاب‌ها هنگام انتقال به خانه جدید

بهترین کار هنگام جابه‌جایی کتاب‌خانه به منزل جدید، اهدای کتاب‌ها است.

به گزارش خبرنگار  حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از updater، چه یک کتاب‌خوان حرفه‌ای باشید یا اهل اهدای کتاب‌های قدیمی خود نباشید، جابه‌جایی اغلب به معنای یافتن راهی برای تعویض مکان صد‌ها کتاب است.

کوچک‌سازی مجموعه کتاب‌هایتان را در نظر بگیرید
حتی اگر قلباً عاشق کتاب باشید، روند تصمیم گیری در مورد چگونگی بسته‌بندی کتاب برای جابه‌جایی یک فرصت عالی برای کاهش حجم آن‌ها است. وزن اقلام معمولاً باعث ایجاد هزینه‌های جابه‌جایی می‌شود و تعداد زیادی از کتاب‌ها می‌توانند بسیار سنگین باشند.

اگر قرار است مجموعه کتاب‌هایتان را کم کنید، قبل از این‌که همه آن‌ها را حمل کنید، این کار را انجام دهید. عناوینی را که به آن علاقه ندارید کنار بگذارید.

فروش: اگر کتاب‌های درسی قدیمی دانشگاه دارید، فروش آن‌ها را در نظر بگیرید تا کمی پول اضافی به جیب بزنید.
اهدا: بیشتر موسسات خیریه و فروشگاه‌های دست دوم فروشی، کتاب‌ها را به شرطی که پارگی یا خط خوردگی نداشته باشند، قبول می‌کنند.
برخی از انجمن‌های بازنشستگی و بیمارستان‌های کودکان نیز ژانر‌های خاصی از کتاب‌ها را می‌پذیرند. شرایط آن‌ها را بررسی کنید تا ببینید چه چیزی می‌خواهند. همچنین، با کتاب‌خانه عمومی محلی خود مشورت کنید.

کتاب‌های خود را از نظر استراتژیک بسته‌بندی کنید
ابتدا در نظر بگیرید که چه وزنی را می‌توانید بلند کنید. برخی از راهنما‌های حرکتی می‌گویند بیش از ۱۱ کیلوگرم کتاب در یک جعبه قرار ندهید، زیرا همه نمی‌توانند این مقدار وزن را مدیریت و حمل کنند.

اگر شخص دیگری مسئول بلند کردن جعبه‌ها است، جعبه کتاب‌ها زیر این محدودیت وزن داشته باشند. با این حال، اگر به مشکلات سلامتی مبتلا هستید، جعبه‌های کوچک‌تری را برای خود بسته‌بندی کنید که تعداد کمتری کتاب در آن‌ها قرار دارد.
بعد از اینکه تعداد جعبه‌های مورد نیاز را تهیه کردید، قسمت پایین را با نوار اضافی محکم کنید- یک قطعه در امتداد درز و دو قطعه عمود بر آن قرار دهید.

سپس، گروه‌بندی کتاب‌ها را با هم شروع کنید. گروه‌هایی از کتاب‌ها را که به اندازه بلندی جعبه‌ها است روی هم جمع کنید و هر کدام را با یک عدد یادداشت چسب دار برچسب گذاری کنید.

به عنوان مثال برای جعبه اول، شماره ۱ را در قسمت پشت کتاب‌هایی که داخل آن قرار دارد، علامت گذاری کنید.
با بزرگ‌ترین کتاب‌ها شروع کنید و آن‌ها را در پایین قرار دهید. به جای این‌که آن‌ها را مانند قفسه خود به حالت ایستاده قرار دهید، مانند یک تخته کارت روی هم قرار دهید. پشت کتاب‌ها را در یک طرف جعبه تراز کنید. در طرف دیگر لبه‌های ناهموار خواهید داشت.

پس از بستن جعبه، قسمت بالا را نوار چسب بزنید. جعبه را با یک برچسب کاملاً واضح نوشته شده به نمایش بگذارید که همان شماره‌ای را که روی دسته کتاب‌های داخل آن نشان داده شده است، نشان دهید.
این کار را تکرار کنید تا زمانی که کتابخانه خالی شود، مطمئن شوید که همه کتاب‌ها و جعبه‌های خود را شماره گذاری می‌کنید. هنگام باز کردن بسته‌بندی به درد شما می‌خورد. برچسب زدن روند سازماندهی کتاب‌ها در خانه جدید شما را ساده می‌کند.

آیا خودتان باید کتاب‌های خود را حمل کنید؟
لازم نیست همه‌ی جابه‌جایی را در کامیون انجام دهید. همچنین می‌توانید کتاب‌های بسته‌بندی شده خود را ارسال کنید.
توصیه می‌شود وزن جعبه خود را زیر ۱۱ کیلوگرم نگه دارید. زمان حمل و نقل ۲-۸ روز تخمین زده می‌شود و بسته‌های کتاب را برای حمل و نقل باید به اداره پست ببرید.

روند بسته‌بندی در این مورد کمی متفاوت به نظر می‌رسد. استفاده از محافظی مانند پلاستیک‌های حبابی برای جلوگیری از سر خوردن کتاب در حین حمل و نقل، اهمیت زیادی دارد.
بسته بندی کتاب‌ها به صورت جداگانه در پلاستیک نیز به جلوگیری از آسیب رطوبت کمک می‌کند. فراموش نکنید که اندازه و وزن کتاب‌های خود را در نظر بگیرید.

همچنین تصمیم بگیرید که کدام کتاب‌ها را خودتان حمل کنید، خصوصاً اگر چاپ‌های ارزشمندی دارید یا کتاب‌هایی با وابستگی احساسی دارید. حمل و نقل آن‌هاتوسط خودتان اطمینان می‌دهد که می‌توانید از نزدیک آن‌ها را تحت نظر داشته باشید.

با این حال، فقط به این دلیل که می‌توانید آن کتاب‌های سنگین را در صندوق عقب جا دهید، به این معنی نیست که ماشین یا کامیون شما برای تحمل این همه وزن مجهز است. اندازه وسیله نقلیه خود را در نظر بگیرید و برنامه‌ای استراتژیک برای تعداد کتاب‌هایی که به طور معقول می‌توانید خودتان حمل کنید، تنظیم کنید.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۰ ۰۷ تير ۱۴۰۰
جعبه موز بهترین جعبه برای بسته بندی و حمل سالم کتاب است.
آخرین اخبار