یک مقام سابق امنیتی رژیم صهیونیستی ایجاد ائتلاف نظامی میان این رژیم، آمریکا و کشور‌های عربی را اقدام جبرانی در واکنش به خروج نظامیان آمریکا از منطقه دانست.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه عربی ۲۱، یک مقام امنیتی رژیم صهیونیستی معتقد است آمریکا با عقب‌نشینی از خاورمیانه، کار خطرناکی را انجام می‌دهد. اما این فرصت را دارد که با عربستان سعودی، امارات و بحرین ائتلاف نظامی ایجاد کند.

افرایم سنه، معاون سابق وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و رئیس مرکز گفتگوی استراتژیک کالج آکادمیک نتانیا در مقاله خود در روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشت: اطلاعات اسرائیل حاکی از عقب نشینی آمریکا از خاورمیانه از جمله خارج کردن هشت باطری پدافند هوایی پاتریوت، یک سیستم دفاع ضد موشکی و تخلیه بسیاری از نیرو‌ها از عربستان، عراق، کویت و حتی اردن است.

این مقام صهیونیست متذکر شد: در نبود باطری‌های پدافند هوایی آمریکا، اسرائیل باید به عربستان، امارات و بحرین پیشنهاد خرید باطری‌های گنبد آهنین و عصای سحرآمیز را بدهد.

به اعتقاد این مقام صهیونیست، گزینه جایگزین خروج آمریکا از منطقه غرب آسیا، ممکن است ایجاد ائتلاف نظامی بین این رژیم و کشور‌های همسایه باشد. این یک عمل سیاستی است که تمامیت رژیم صهیونیستی را تهدید نمی‌کند، بنابراین می‌توان آن را بدون تردید اجرا کرد. زیرا این واقعیت جدید منطقه‌ای است و تل آویو موظف است متناسب با تحولات خود و این چالش عمل کند.

افرایم سنه در ادامه مقاله خود آورد: البته این تنها راه انجام این کار نیست، زیرا در عین حال اسرائیل نیاز به تقویت همکاری خود با متحدان آمریکا در منطقه دارد، برخی از آن‌ها از قبل روابط رسمی با اسرائیل دارند و برخی دیگر روابط غیررسمی با آن دارند و این همکاری باید بر اساس منافع مشترک باشد. هیچ کس با همکاری به ما لطف نمی‌کند، اما عکس این موضوع می‌تواند صادق باشد.

معاون سابق وزیر جنگ رژیم صهیونیستی افزود: ما به موشک‌های رهگیر برای مقابله با تهدیدات موشکی در دو جبهه شمالی و جنوبی نیاز داریم. روشن است که این صرفا یک معامله تجاری نیست بلکه در درجه اول به معنای ارزیابی استراتژیک و فنی است که توازن منطقه را تغییر خواهد داد و به روابط دیپلماتیک بعدی عمق می‌دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار