مهدی شمس آبادی گفت: ۱۱ نفر در دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر به اتهام اختلاس دستگیر شدند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  مهدی شمس آبادی  دادستان عمومی و انقلاب مرکز سیستان و بلوچستان  گفت : تلاش ما در استان رسیدگی به پرونده‌هایی است که انعکاس ملی و استانی دارد تا سریع‌تر به نتیجه برسد. 

 ۱۴ متهم پرونده معروف جرائم اقتصادی به ۱۸۴ سال حبس محکوم شدند

دادستان عمومی و انقلاب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان گفت: پرونده معروف جرائم اقتصادی یکی از مهم‌ترین پرونده‌های سیستان و بلوچستان بود که در مجموع ۱۴ متهم دستگیر شدند. 

 وی ادامه داد : در پرونده مربوط به دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر ۱۱ نفر به اتهام اختلاس، ارتشاء و ارتشاء دسته جمعی دستگیر شدند که ۵ نفر با قرار وثیقه آزاد و باقی در زندان هستند.

شمس آبادی افزود: پرونده افراد  بعد از آن به دادگاه ویژه جرائم اقتصادی در تهران ارسال می‌شود که در آنجا هم ۱۴ نفر در مجموع به ۱۸۴ سال حبس و ۴۵۰ ضربه شلاق، پرداخت ۳۳ میلیارد و ۲۰ میلیون ریال جریمه نقدی و ضبط ۷۲ میلیون یورو و ۱۴ میلیون دلار محکوم شدند.

 صدور حکم قصاص برای داماد عصبانی در زاهدان

دادستان عمومی و انقلاب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان گفت: حکم قصاص در ملا عام نیز برای داماد عصبانی که تعدادی از اعضای خانواده همسرش را به قتل رسانده بود صادر شده است.

وی ادامه داد: به رای صادره اعتراض شده و پرونده در دیوان عالی مطرح است اگر رای بدوی تایید شود حکم قصاص در ملا عام اجرا و اگر به دلیل شرایط استان حکم قصاص تایید شود حکم در زندان اجرا می‌شود.

 افراد بیگناه نباید قربانی درگیری طایفه‌ای شوند

وی در زمینه دستگیری عامل قتل مسلحانه ۸ عضو یک خانواده در زاهدان هم گفت: با دستگیری این متهم مشخص شد که او به صورت حرفه‌ای در امر قاچاق مواد مخدر فعالیت داشته و با کمک پنج نفر از همدستانش مرتکب این جنایت شده است.

شمس آبادی با اشاره به اینکه انتقام جویی شخصی در این استان باب شده گفت: اگر شخصی مرتکب قتل می‌شود نباید اشخاص وابسته به فامیل کشته شوند و باید علمای اهل سنت و تشیع در این زمینه تبلیغ بیشتری کنندتا افراد بیگناه در درگیری‌های طایفه‌ای کشته نشوند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.