مسئول حفاظتی پایگاه میراث فرهنگی شهرستان اصفهان گفت: یکی از خطراتی که میدان نقش جهان را همواره تهدید می‌کند، بازسازی های غیراصولی است.

محمدعلی هاشمی مسئول حفاظتی پایگاه میراث فرهنگی شهرستان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: حدود ده فروشگاه در میدان نقش جهان و بازار بزرگ اصفهان وجود دارند که به بهانه بازسازی و طراحی دکوراسیون جدید، آسیب دیده اند.

او ادامه داد: پس از شناسایی به مالکان این فروشگاه ها اخطار داده می شود و یک زمان مشخص را  جهت رفع تخلف اعلام می‌کنیم تا اگر این افراد جهت رفع تخلفات اقدام نکردند با تشکیل پرونده‌قضایی موضوع را پیگیری کنیم.

مسئول حفاظتی پایگاه میراث فرهنگی شهرستان اصفهان گفت: هم‌اکنون نیز سه پرونده قضایی در این‌ راستا تشکیل  و تخلفات در جریان رسیدگی هستند.

هاشمی بیان کرد: هر تغییراتی که مالکان در سطح میدان نقش‌جهان انجام می‌دهند،بایستی با نظارت اداره میراث فرهنگی انجام شود چرا که در غیر این صورت تخلف محسوب می‌شود.

او در پایان اظهار کرد: میدان نقش جهان یک بافت تاریخی است که گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند به همین دلیل مالکان باید مراقب باشند تا بازسازی و طراحی دکوراسیون جدید به بافت تارخی نقش جهان آسیب نرساند، در همین راستا ناظران متخصص از میراث فرهنگی به مالکان معرفی می‌شوند تا به صورت رایگان آن‌ها را در بازسازی  های کارشناسی شده راهنمایی کنند.

 

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.