رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت:مبارزه با سن غلات با هدف مقابله با آفات محصولات استراتژیک در ۱۰۰ هزار و ۵۲۰ هکتار از مزارع استان قزوین انجام شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، فاطمه خمسه رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با بیان اینکه مبارزه با سن غلات با هدف مقابله با آفات محصولات استراتژیک در ۱۰۰ هزار و ۵۲۰ هکتار از مزارع استان انجام شد، گفت: از این میزان، ۳۷ هزار و ۹۰۷ هکتار مربوط به مقابله با سن مادر و ۶۲ هزار و ۶۱۳ هکتار مربوط به مبارزه با پوره سن بود.

خمسه با بیان اینکه حدود ۹۰ درصد حجم عملیات مقابله با آفات انجام شده در سال زراعی جاری در اراضی زیر کشت غلات مربوط به مزارع گندم بوده است، گفت: حجم عملیات انجام شده در مزارع جو نیز ۱۰ هزار و ۹۳۶ هکتار بوده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین تاکید کرد: بیشترین عملیات مقابله با سن مادر و پوره در مزارع زیر کشت غلات استان قزوین به شهرستان بویین‌زهرا اختصاص داشته که به ترتیب ۱۲ هزار و ۱۵۰ هکتار و ۱۵ هزار و ۲۹۷ هکتار از مزارع آن علیه سن مادر و پوره سم پاشی شده است.

وی با بیان اینکه در صورت سهل انگاری و کوتاهی در مقابله با آفت می‌تواند بخش زیادی از محصولات گندم و جو زیرکشت را از بین ببرد، تصریح کرد: مبارزه با آفت سن غلات یکی از مهمترین مبارزات حوزه حفظ نباتات در هر دوره از کشت است که نقش مهمی در حفظ غلات از گزند آفات بوده و تاثیر زیادی در حفظ و تامین امنیت غذایی جامعه به دنبال دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.