معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان در خصوص رشته تکبال توضیحاتی را بیان کرد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، مهین فرهادی زاد معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان در مورد رشته جدید ورزشی‌ای به اسم تکبال که با تازگی از آن رونمایی شده است گفت: امروز مراسم رونمایی از یک رشته جدید ورزشی به اسم تکبال است. فدراسیون جهانی این رشته که در مجارستان قرار دارد، رشته تکبال را به جهانیان معرفی کرده است. حدود ۱۰۰ فدراسیون و انجمن، فعالیت‌های این رشته را دنبال می‌کنند. بر اساس هماهنگی‌های به عمل آمده، امروز از این رشته رونمایی شد. امیدوارم این رشته بتواند در بین زنان و مردان گسترش پیدا کند.

او در خصوص اینکه تا چه حد می‌توان امیدوار بود که جوانان به این رشته علاقه‌مند باشند اظهار کرد: تکبال رشته جذاب و هیجان انگیزی است. این رشته امکانات چندان زیادی نمی‌خواهد و مانند تنیس روی میز خواهد بود. رشته تکبال، ۲ نفره است و در هر جایی (زمین ساحلی، زمین چمن و سالن‌ها) امکان برگزاری آن وجو دارد. شرایط و برگزاری این رشته زیاد است.

او ادامه داد: اولین کار این است که مجوز این رشته را برای بانوان فراهم کنیم. باید پوشش و لباس‌هایی را برای بانوان طراحی کنیم و بر اساس ملاحضات ما، می‌تواند فعالیت این رشته انجام شود. ۸ سهمیه المپیک داریم. ۸ ورزشکار دختر برای المپیک داریم و ان شا الله با تدارکات بسیار خوبی که برایشان صورت می گیرد، بهترین عملکرد را از خود به نمایش بگذارند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار