واحد شیرین‌سازی برش سبک مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا به صورت ویدئو کنفرانسی با دستور رئیس جمهور افتتاح شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، واحد شیرین‌سازی برش سبک مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا به صورت ویدئو کنفرانس با دستور ویدئوکنفرانسی رئیس جمهور افتتاح شد.

این طرح به منظور شیرین‌سازی برش سبک ترش و تبدیل آن ‏به محصولات با ارزش ‏افزوده بالاتر همچون رافینیت و ‏LPG‏ طراحی و ساخته شده است.
حبیب آغاجری نماینده مردم ماهشهر در مجلس شورای اسلامی در گفت گو با خبرنگار ما گفت: شیرین‌سازی برش سبک ترش پتروشیمی بوعلی سینا با سرمایه گذاری حدود ۷۰۰ میلیارد تومان امروز به صورت ویدئو کنفرانس آغاز شد.

او در ادامه بیان داشت: از مسئولان هلدینگ خلیج فارس که در این زمینه همکاری داشته اند تقدیر می‌کنیم و کار پروژه عظیم الماس بندر ماهشهر به زودی آغاز می‌شود و در زمینه اشتغالزایی که بزرگترین مشکل این منطقه است گام برداشته می‌شود.

آغاجری افزود: با ربیعی مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس در زمینه استخدام نیرو‌های بومی  گفت و گو کردیم و استاندار خوزستان و امام جمعه بندر ماهشهر نیز بر اشتغالزایی جوانان تاکید کردند.

با راه‌اندازی این پروژه نه تنها ارزش ۲۰ درصد از خوراک اولیه این پتروشیمی به میزان ۵ درصد افزایش می‌یابد، بلکه استمرار تولید در ‏این پتروشیمی تضمین می‌شود و در کنار آن امکان تولید با ۱۱۰ درصد ظرفیت اسمی بوعلی سینا، سالیانه ۳۵۰ هزار تن برش سبک به ‏محصولاتی همچون گاز مایع و رافینیت تبدیل خواهد شد.
بیشتر بخوانید 

افتتاح گاز رسانی به ۲۱ شهر، ۲ هزار و ۸۰۹ روستا و ۴ هزار و ۶۶۴ واحد صنعتی از طرح‌های ملی وزارت نفت در سراسر کشور با ارزش سرمایه گذاری ۱۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان با فرمان رییس جمهور و از طریق ویدئو کنفرانس آغاز گردید.

۴ واحد تاسیسات تقویت فشار گاز در استان‌های خوزستان، فارس و واحد شیرین سازی برش سبک مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا بندر امام خمینی (ه) امروز با دستور رییس جمهوری افتتاح شد.

گازرسانی کمک بزرگی به توسعه زیرساخت‌ها و ایجاد صنایع تکمیلی در روستا‌ها کرده است و این اقدام چه در بعد احداث خطوط اصلی انتقال گاز و به‌طور ویژه در مرحله ایجاد شبکه توزیع با پشتوانه سازندگان داخلی و با به‌کارگیری متخصصان و نیروی کار ۱۰۰ درصد ایرانی انجام می‌شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.