استاندار قزوین گفت: استخراج کنندگان رمز ارز مجاز هم اجازه استفاده از شبکه سراسری برق را ندارند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ،  جمالی پور استاندار در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی گفت: با توجه به شروع فصل گرما و  افزایش مصرف برق در استان  استخراج کنندگان رمزارز، چه مجاز و چه غیرمجاز، اجازه استفاده از شبکه سراسری برق را ندارد.

وی اضافه کرد: برق مورد نیاز استخراج کنندگان رمزارز باید از نیروگاه‌های مجزا تأمین شود و تعرفه‌های متفاوتی برای استخراج کنندگان در نظر گرفته شود.

استاندار با اشاره به تشکیل کمیته‌ای برای بررسی وضعیت استخراج رمز ارز در استان خاطرنشان کرد: استخراج غیرمجاز رمزارز، قاچاق است و باید با آن مقابله شود.

کشف ۸۱ مرکز استخراج غیرمجاز رمز ارز در استان قزوین

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین از کشف ۸۱ مرکز استخراج غیرمجاز رمزارز در  سال گذشته خبر داد و گفت : از ابتدای امسال  هم ۳۸ مرکز غیرمجاز استخراج رمزارز در استان شناسایی و کشف شده اند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین هم گفت: هر روز میزان مصرف برق در استان رصد می‌شود.

بهادیوند چگینی افزود: با همکاری دستگاه قضایی و پلیس اقتصادی، مراکز غیرمجاز استخراج رمزارز شناسایی و با عوامل آن برخورد می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان با بیان اینکه ظرفیت تولید برق ۴ هزار مگاوات کاهش پیدا کرده است، خاطرنشان کرد: ۲ هزار مگاوات از ظرفیت نیروگاه‌های برق استان، به دلیل بازبینی دوره‌ای و اورهال از مدار خارج شده است.

بهادیوند چگینی، سهمیه برق استان قزوین از شبکه سراسری توزیع برق را ۷۳۰ مگاوات عنوان کرد و افزود: به دلیل مشکلات موجود در زمینه تولید برق ۱۵۰ مگاوات از سهمیه برق، به استان قزوین اختصاص پیدا نمی‌کند که این موضوع بر تولید کارخانه‌ها اثر منفی می‌گذارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.