مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از صرف ۱۲۰ میلیون تومان اعتبار برای مرمت، توسعه زیر ساخت ها و تجهیز اردوگاه استانی هدایت بیرجند خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، واقعی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به فعالیت ۱۵ اردگاه در ۱۲ شهرستان استان گفت: در سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ بیش از ۱۲۰ میلیون تومان برای مرمت، توسعه زیرساخت ها و تجهیز اردوگاه استانی هدایت بیرجند، هزینه شده است.

او افزود: اردوگاه‌های دانش آموزی با توجه به کارکرد‌های اثربخشی که دارند می‌توانند در بالا بردن فرهنگ اجتماعی و اعتقادی دانش آموزان نقش آفرینی کنند که این مهم در بهارستان علم و ادب نیاز به بستر سازی حمایتی و مشارکت همه دستگاه‌ها به ویژه استانداری و فرمانداری‌ها دارد.

واقعی با بیان این که اردوگاه‌های دانش آموزی مکانی امن برای اجرای برنامه‌های غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان در طول سال هستند اظهار کرد:  آثار تربیتی یک اردوی فرهنگی تفریحی چنان عمیق است که تأثیر آن تا سال‌ها بر صفحه ذهن دانش آموز باقی می‌ماند؛ به همین دلیل اردو از هر کار تربیتی مهم‌تر، عمیق‌تر و ماندنی‌تر است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی کمبود نقدینگی برای توسعه زیر ساخت ها، کمبود نیروی انسانی برای تأمین کادر اداری و اجرایی را از عمده مشکلات اردوگاه‌های استان برشمرد و بیان کرد: کمک به رشد شخصیتی، اجتماعی و مهارتی دانش آموزان از مهمترین اهداف شکل گیری اردوگاه‌ها به شمار می‌رود.

او تصریح کرد: اردو، یک فعالیت مهم دانش آموزی است که به صورت گروهی و تحت نظارت مربیان، خارج از محیط مدرسه صورت می‌گیرد و در آن فرد در گروه همسالان خود می‌تواند مهارت‌های اجتماعی را آموخته و تمرین کند.

انتهای پیام/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.