موهبتی گفت: سیستان وبلوچستان عمق محرومیت زیادی داشته ولی مزیت‌های پنهانی دارد که هم برای خودش و هم برای کشور بسیار مفید و اثر گذار است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، احمدعلی موهبتیاستاندار سیستان و بلوچستان در نشست مشترک با خادمان امام رضا علیه السلام گفت: یکی از اتفاقات مهم سیستان وبلوچستان در رشد بودجه به وجود آمد که در ۲ سال گذشته بالاترین رشد بودجه در بین استان‌ها را این استان داشته ولی رتبه نخست نبود.

وی ادامه داد: خوزستان، چون پنج میلیون نفر جمعیت داشت و اینکه عدد نفت و گاز می‌گرفت عدد بودجه‌اش بیشتر بود، ولی به برکت وجود امام رضا (ع) و همه دلدادگان نظام امسال هم بالاترین رشد بودجه در بین استان‌های کشور و هم رتبه نخست کشور به این استان تعلق گرفت.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه قطعا انسان‌های خوش‌فکر وقتی به اینجا می‌آیند و می‌روند دارای تاثیر و نقش‌آفرین هستند و با بیان اینکه خیرینی بسیار در استان نقش ایفا می‌کنند که جای تقدیر دارد گفت: هر جا که مردم مطالبه‌گری دارند و تقاضا محورند خیران را جذب می‌کردند، ولی جا‌های دیگر این گونه نبود در این حالت مجموعه «هاسب» را ایجاد کردیم تا نگاه‌ها در همه جا متوازن شود.

وی بیان کرد: پول خیران خیلی با برکت، نقش‌آفرین و اثرگذار است، ولی بیش از این که ما به این پول نیاز داشته باشیم به فکر خیران نیازمندیم فکر آنان به ما ایده‌های نو می‌دهد و اثرگذار است.

موهبتی تصریح کرد: بیش از این که به این پول و فکر نیاز داشته باشیم وقتی این خیران می‌آیند و محرومیت را می‌بینند سفیر می‌شوند و مطالبی را به مسوولان کشور می‌گویند و پیام‌رسان شده و توجه این مسوولان کشور را به این منطقه جلب می‌کنند.

وی تصریح  کرد: پیش از اینکه این سه بخش دارای اهمیت باشد بخش مهمتر این است که مردمان این دیار وقتی دیگران به آن‌ها سر می‌زنند و می‌بینند که افراد دیگر نیز دل در گرو مردم این استان دارند محبت و چسبندگی‌شان به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نیز بیشتر و عمیق‌تر می‌شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار