همزمان با سالگرد شهادت شهید آیت الله صدوقی و روز قلم چهارمین دوره کتاب سال استان یزد برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، چهارمین دوره کتاب سال استان یزد یادمان شهید آیت الله صدوقی (ره) در حالی برگزار می‌شود که این دوره از سال ۹۴ و بر اساس رویکرد توسعه فرهنگی و اجتماعی بنا نهاده شده است. 

این برنامه هر دو سال یکبار با متولی گری خانه فرهنگ صدوقی و تحت نظارت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شناسایی و معرفی کتاب‌های برتر، کمک به اعتلای سطح دانش و فرهنگ مکتوب و حمایت و تشویق پدیدآورندگان کتاب برگزار می‌شود.

آثار ارسالی به دبیرخانه کتاب سال استان یزد در قالب گروه‌های دوازده گانه در حوزه‌های مختلف از سوی خانه کتاب ایران مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و برنامه‌های جنبی و برگزاری دوره‌های آموزشی کتاب در این دوره نیز برگزار می‌شود.

به برگزیدگان هر گروه در چهارمین دوره کتاب سال استان یزد؛ لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال اهدا می‌شود. به هر یک از شایستگان تقدیر میز، لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ ۵۰ میلیون ریال اهدا خواهد شد. همچنین یک کتاب هم در بخش جوایز ویژه همسان با جایزه نفرات شایسته تقدیر به همراه تندیس مورد تجلیل قرار خواهد گرفت.

شهید صدوقی نماینده امام خمینی (ره) در استان و امام جمعه یزد بود که دهم ماه مبارک رمضان ۱۴۰۲ برابر با یازدهم تیرماه ۱۳۶۱، بعد از ادای نماز جمعه، در حالی که جایگاه را ترک می‌کرد، یکی از اعضای گروهک منافقین به او نزدیک شد و با منفجر کردن نارنجکی که در دست داشت، او را به شهادت رساند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.