رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: با ثبت ۳ فوتی جدید ناشی از کرونا در شبانه روز گذشته شمار فوتی‌های ناشی از این بیماری از ابتدا تا کنون در استان به هزار و ۱۳۷ نفر رسیده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: با ثبت ۳ فوتی جدید ناشی از کرونا در شبانه روز گذشته شمار فوتی‌های ناشی از این بیماری از ابتدا تا کنون در استان به ۱۱۳۷ نفر رسیده است.

او افزود: در شبانه روز گذشته ۳۴۲ بیمار با علایم بالینی مشکوک به بیماری کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی سرپایی و بیمارستانی استان مراجعه داشته اند که از این تعداد ۶۴ بیمار با علایم مشکوک به این بیماری در مراکز درمانی بستری شده‌اند.


بیشتر بخوانید


شیرانی اضافه کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته نتیجه تست ۸۱ نفر از مراجعه کنندگان در بخش سرپایی و ۲۴ نفر از بستری شدگان مشکوک به کووید_۱۹ در مراکز بیمارستانی استان، مثبت قطعی اعلام شد.

او ادامه داد: هم اکنون ۱۷۸ بیمار مثبت قطعی و مشکوک به بیماری کرونا در مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند که از این تعداد ۱۳۷ نفر مثبت قطعی و مابقی در انتظار پاسخ نتایج آزمایشات برای رد یا تایید بیماریشان هستند.

شیرانی با بیان اینکه، هم اکنون ۲۵ بیمار با شرایط بحرانی و حال عمومی نسبتاً بد در بخش‌های مراقبت ویژه مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند بر لزوم تداوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بویژه رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک تاکید نمود.

او با بیان اینکه، بر اساس بررسی آخرین وضعیت پاندمی کووید ۱۹ در چهارمحال و بختیاری، هم اینک ۵ شهرستان شامل اردل، بن، سامان، کوهرنگ، خانمیرزا در وضعیت زرد کرونایی و ۵ شهرستان مابقی در وضعیت نارنجی قرار دارند افزود: همچنان بار ویروس بویژه در شهرستان‌های پر جمعیت‌تر استان بالا است و در صورت هرگونه ساده انگاری در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی با شروع موج پنجم شیوع بیماری کرونا مواجه خواهیم شد.

شیرانی در ادامه، تعداد نمونه گیری‌های انجام شده از ابتدای شیوع بیماری تا کنون را ۱۳۹ هزار و ۱۶۱ مورد اعلام کرد و اضافه کرد: تاکنون ابتلای ۴۷ هزار و ۵۳۸ نفر به کرونا در استان قطعی شده است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار