معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم از افزایش تعداد افراد کرونا مثبت در یک هفته گذشته در قم خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، سیامک محبی،معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم در جلسه ستاد مدیریت بحران که روز چهارشنبه با حضور استاندار قم ترتیب یافت، گفت: تعداد شهر‌های قرمز کشور از ۸ شهر در هفته گذشته به ۲۲ شهر طی این هفته افزایش یافته و خطر این ویروس همچنان بر تمام نقاط کشور سایه افکنده است.

او ادامه داد: پیش بینی‌ها از ورود ویروس هندی در استان‌های جنوبی کشور حکایت دارد و با ادامه این روند ممکن است شاهد موج جدید کرونای هندی در استان‌های غربی و مرکزی باشیم.

به گفته محبی، اگر وضعیت عادی انگاری جاری در جامعه در سریع‌ترین زمان ممکن مدیریت نشود باید طی ماه‌های آتی شاهد موج جدید این ویروس در کشور و از جمله قم با توجه به روند شیوع این ویروس به ویژه در استان‌های جنوبی و جنوب شرقی باشیم.

او تصریح کرد: در استان قم طی هفته گذشته شاهد افزایش تعداد مبتلایان کرونایی هستیم و هم اکنون امکان خارج ساختن بیمارستان امیرالمومنین (ع) از پذیرش بیماران کرونایی ممکن نیست.

رئیس مرکز بهداشت قم گفت: با وجود کاهش تست‌های کرونایی در  استان، اما تعداد افراد کرونا مثبت در یک هفته گذشته افزایش یافته است.

محبی ادامه داد: اگر وضعیت کرونایی این هفته  در هفته آینده نیز ادامه یابد، باید شاهد تغییر وضعیت کرونایی این استان و ورود به شرایط دشوارتری باشیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم اضافه کرد: دانش کنونی مراکز علمی جهان در مورد ویروس کرونا ناقص است و هم اکنون مشخص نیست فردی که قبلا به ویروس ووهانی و انگلیسی مبتلا شده آیا امکان درگیری با ویروس هندی را دارد یا نه؟

محبی با اشاره به روند واکسیناسیون کرونا در این استان، گفت: ۱۲ هزار و ۳۰۰ دوز واکسن جدید یکشنبه این هفته وارد قم شده است.

رئیس مرکز بهداشت قم با بیان این که حدود ۶۰ هزار دز واکسن در قم به گروه‌های هدف تزریق شده است، ادامه داد: تزریق واکسن ایرانی طبق پیش بینی وزارت بهداشت از هفته آینده آغاز می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم اظهار داشت: یکی از چالش‌های امروز قم در رابطه با مدیریت بیماری کرونا ندادن  اطلاعات مسافران ورودی به  استان از سوی هتل‌ها و مسافرخانه‌ها است.

محبی افزود: تالاری‌های پذیرایی یکی از پاشنه آشیل‌های خطرناک استان در مسیر مبارزه با کروناست و در چند روز گذشته فقط از یک مراسم برگزار شده در این تالار‌ها ۱۸ فرد مبتلا به کرونا مثبت شناسایی شده اند.

رئیس مرکز بهداشت قم با اشاره به این که فاصله گذاری اجتماعی و موارد بهداشتی در آبمیوه و بستنی فروشی‌ها رعایت نمی‌شود، ادامه داد: روند کنونی رعایت شیوه نامه های بهداشتی در بسیاری از مراکز خدمات رسان و تفریحی نگران کننده است.

او با تاکید بر این که میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به ویژه در بانک‌های خصوصی نامطلوب است، گفت: درصد استفاده از ماسک در  استان ۷۴ درصد برآورد می‌شود.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار