وزیر خارجه افغانستان در سخنانی بر لزوم آتش بس در این کشور تأکید کرد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از الجزیره، وزیر خارجه افغانستان در سخنانی از لزوم آتش بس در این کشور سخن گفت.

«محمد حنیف اتمر» وزیر خارجه اقفغانستان در سخنانی گفت: ما خواهان آتش بس همه جانبه و دائمی در افغانستان همستیم و نقش قطر در تقویت روند صلح مهم است.

همچنین محمد حنیف اتمر وزیر امور خارجه افغانستان در دیداری مجازی با برخی اعضای شورای امنیت سازمان ملل هم در سخنانی گفت: «شبه‌نظامیان گروه طالبان با وجود آغاز خروج نیرو‌های آمریکایی از افغانستان، به افزایش خشونت علیه غیرنظامیان افغان به‌ویژه افراد بی‌گناه پرداخته‌اند».

براساس اطلاعیه وزارت امور خارجه افغانستان وی افزود: «طالبان در رابطه با قطع روابط شان با گروه‌های تروریستی منطقه‌ای و بین‌المللی نیز به تعهد خود عمل نکرده و از ماه‌ها بدین‌سو در مذاکرات معنادار صلح شرکت نکرده‌اند».

گفتنی است اعضای شورای امنیت سازمان ملل از جمله نمایندگان آمریکا، انگلستان، استونی و دیبرا لاینز، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در افغانستان سه‌شنبه شب گذشته در نشست مجازی شورای امنیت سازمان ملل پیرامون وضعیت امنیتی افغانستان، طی سخنرانی‌های خود حملات اخیر به مدارس، کارمندان مین‌روبی و افراد بی‌گناه را محکوم کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.