رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: دستگاه قضایی همواره در حفظ و احیای مسائل مربوط به حقوق عامه اهمیت بسیاری قائل است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حجت الاسلام والمسلمین صادق مرادی رئیس کل دادگستری خوزستان در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان گفت: دادستان‌های عمومی و انقلاب حوزه‌های قضایی اقدامات موثری در زمینه حفظ و احیای مسائل مربوط به حقوق عامه داشته اند که قابل تقدیر است.

او افزود: مردم علاوه بر رسیدگی به پرونده‌های قضایی، از دستگاه قضایی انتظار دارند که در بحث احقاق حقوق عامه نیز ورود کند و مدافع حقوق بیت المال باشد و این اقدامات در زمینه‌های توزیع برق، حفظ محیط زیست و منابع طبیعی بوده که با اقدامات به موقع دستگاه قضایی مشکلات تا حد زیادی مرتفع شده است.

حجت الاسلام مرادی بیان داشت: یکی دیگر از اقدامات دادگستری در زمینه عمل به اقتصاد مقاومتی است که در ستاد اقتصاد مقاومتی به مشکلات حدود ۱۰۰ شرکت در زمینه‌های مختلف از جمله مسائل بانکی، زمین، صدور مجوز‌ها و ... رسیدگی شده است و باتوجه به شیوع کرونا، از ظرفیت‌های نوین استفاده شد که یکی از آن‌ها دادرسی الکترونیکی است و بخش زیادی از رفت و آمد زندانیان به مجتمع‌های قضایی کاهش یافته است.

رئیس کل دادگستری خوزستان با بیان اینکه مشکلات اقتصادی نباید موجب سوء استفاده سودجویان قرار گیرد و دستگاه قضایی با این مسئله به طور جدی برخورد می‌کند، تصریح کرد: دادستان‌های حوزه‌های قضایی در این زمینه نظارت‌های خوبی داشته و دارند و با بازرسی‌های مستمر اجازه فروش خارج از شبکه را به محتکران نمی‌دهند.

این مقام مسئول بیان داشت: کارکنان دستگاه قضایی و ادارت تابعه آن به رغم سختی کاری که دارند و دستمزد پایین، از سالم‌ترین کارکنان نظام جمهوری اسلامی هستند و امیدواریم با منویات مقام معظم رهبری در زمینه عدالتی که مدنظر ایشان است به درستی گام برداریم.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد نماینده ولی فقیه در خوزستان نیز گفت: هیچ عملی نزد خداوند به اندازه گره گشایی از کار مردم ارزشمند نیست و کارکنان دستگاه قضایی در بهترین جایگاه خدمت رسانی به مردم قرار دارند و می‌توانند با عملکرد خوب خود گره از کار آنان باز کنند.

او فزود: معمولا انسان‌ها وقتی از همه جا ناامید می‌شوند به دستگاه قضایی پناه می‌آورند و انتظار دارند در این دستگاه به حق خود برسند.

حجت الاسلام موسوی فرد با بیان اینکه کرامت در لغت به معنای بزرگواری است، اما سه معنای اصلی دارد که یکی از آن‌ها حسن خلق است که بسیار مورد تاکید ائمه اطهار (ع) است، تصریح کرد: یکی دیگر از معانی کرامت، کظم غیظ به معنای کنترل خشم در هنگام ناراحتی و عصبانیت و دیگری قلب البصر یعنی چشم پوشی از خطای دیگران و گذشت است.

امام جمعه اهواز ادامه داد: انسان‌ها باید در روابط خود کرامت داشته باشند و از پرخاشگری و تهمت به یکدیگر پرهیز کنند تا شاهد ایجاد جامعه‌ای سالم، توانمند و رو به جلو باشیم.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار