اتوبوس حامل خبرنگاران رسانه‌های کشور که برای تهیه گزارش احیای دریاچه ارومیه سفر کرده بودند دچار سانحه شد.

 

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، اتوبوس حامل خبرنگاران رسانه‌های کشور که برای تهیه گزارش احیای دریاچه ارومیه به منطقه سفر کرده بودند، در نزدیکی شهرستان نقده واژگون شد.

 

 

حال مصدومان منتقل‌شده به ارو‌میه خوب است

رئیس اورژانس بیمارستان امام خمینی ارومیه گفت: خبرنگاران منتقل شده به ارومیه در بیمارستان امام خمینی (ره) ارومیه مورد معاینه قرار گرفته و بحمدالله مشکل خاصی نداشتند و از نظر پزشکی وضعیت آن‌ها چندان اورژانسی نیست.

دستور رئیس دفتر رئیس جمهور برای پیگیری وضعیت خبرنگاران مصدوم در حادثه واژگونی اتوبوس

واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور در تماس تلفنی با استاندار آذربایجان غربی دستور داد: استفاده از تمامی امکانات و انجام اقدامات لازم برای رسیدگی به مصدومان ضروری است.

واعظی تصریح کرد: برای درمان سریع مصدومان حادثه از همه امکانات مورد نیاز استفاده کنید.

شهریاری، استاندار آذربایجان غربی گفت: با حضور در محل حادثه شخصا بر روند امدادرسانی نظارت دارم.

مصدومان با استفاده از بالگرد‌های هلال احمر در سریع‌ترین زمان ممکن به بیمارستان انتقال یافته و تحت درمان قرار گرفته اند.

توضیحات یکی از خبرنگاران حادثه واژگونی اتوبوس در خصوص حادثه رخ داده برای خبرنگاران اعزامی

۴ خبرنگار با بالگرد به بیمارستان امام خمینی ارومیه اعزام شدند

کمال مرادی مدیر روابط عمومی علوم پزشکی شهرستان نقده اظهار کرد: متأسفانه دو خبرنگار در حادثه واژگونی اتوبوس خبرنگاران جان باختند و فوت نفر سوم صحت ندارد.

او با بیان اینکه هم‌اکنون ۴ تن از خبرنگاران با بالگرد به بیمارستان امام خمینی ارومیه اعزام می‌شوند، تشریح کرد: بقیه خبرنگاران تحت نظر و درمان سرپایی هستند و حال عمومی‌شان مناسب است.

وقوع حادثه برای اتوبوس حامل خبرنگاران/۲۱ خبرنگار مصدوم و ۲ نفر جان باختند

آیدین دانشگر رئیس بیمارستان نقده از فوت دو خبرنگار در این حادثه خبر داد و اظهار کرد: اتوبوسی که حامل خبرنگاران پایتخت بود هنگام بازگشت، در جاده روستای دشت قوره واژگون می‌شود.

او با بیان اینکه دو نفر از سرنشینان بخاطر ماندن زیر اتوبوس فوت شدند افزود: در این حادثه ۱۳ نفر از خبرنگاران به دلیل مصدومیت در بیمارستان بستری هستند.

او ادامه داد: حال یک نفر هم وخیم گزارش شده است.

وقوع حادثه برای اتوبوس حامل خبرنگاران/۲۱ خبرنگار مصدوم و ۲ نفر جان باختند

منوچهر شاکر اظهار داشت: اتوبوس حامل خبرنگاران کشوری برای بازدید از سد کانی سیب به استان سفر کرده بودند که دچار حادثه واژگونی شد.

او تصریح کرد: برخی از خبرنگاران دچار جراحت شده و هم‌اکنون در محل حادثه هستیم و وضعیت در حال بررسی است.

توضیحات خبرنگار شبکه خبر و از شاهدان حادثه واژگونی اتوبوس خبرنگاران درباره جزئیات سانحه

انتقال تمام مصدومان به بیمارستان نقده

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی آذربایجان‌غربی گفت: همه مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس خبرنگاران به بیمارستان نقده اعزام شده و تحت درمان هستند و دو سه تن از این مصدومان نیز بدحال هستند، اما همکاران در حال تلاش برای بهبود سلامتی آن‌ها هستند.

باقر بهرامی  اظهار داشت: در حادثه واژگونی اتوبوس خبرنگاران در نزدیکی نقده، ۲۱ نفر مصدوم و متاسفانه دو نفر از بانوان خبرنگاران جان خود را از دست دادند.

وقوع حادثه برای اتوبوس حامل خبرنگاران/۲۱ خبرنگار مصدوم و ۲ نفر جان باختند

او تصریح کرد: همه مصدومان به بیمارستان نقده اعزام شده و تحت درمان هستند و دو سه تن از این مصدومان نیز بدحال هستند، اما همکاران در حال تلاش برای بهبود سلامتی آن‌ها هستند.

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی آذربایجان‌غربی گفت: در این راستا دکتر آقازاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی نیز در بیمارستان حضور داشته و از نزدیک در جریان حال مصدومان قرار دارد.


بیشتر بخوانید:


بستری ۱۳ مجروح در بیمارستان

محمد آیدین رئیس بیمارستان نقده نیز با تایید فوت دو نفر از سرنشینان اتوبوس خبرنگاران گفت: ۱۳ نفر از مصدومان اتوبوس خبرنگاران در بیمارستان نقده بستری شده‌ا‌ند.

وقوع حادثه برای اتوبوس حامل خبرنگاران/۲۱ خبرنگار مصدوم و ۲ نفر جان باختند

مجتبی خالدی سخنگوی سازمان اورژانس کشور نیز از آمادگی بیمارستان امام خمینی ارومیه در پی واژگونی اتوبوس خبرنگاران در نقده خبر داد و گفت: بعد از اعلام حادثه واژگونی اتوبوس خبرنگاران در نقده ارومیه ۱۰ دستگاه آمبولانس به محل اعزام شد که متاسفانه در این تصادف ۲۱ نفر مصدوم و ۲ نفر از هموطنان‌مان جان خود را از دست دادند.

او خاطرنشان کرد: بیمارستان امام خمینی ارومیه در همین راستا آمادگی خود را برای رسیدگی به وضعیت مصدومان اعلام کرده است.

عملیات تیم امداد و نجات هوایی برای انتقال مصدومان

مهدی، ولی پور، رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر نیز با بیان اینکه بعد از گزارش واژگونی یک دستگاه اتوبوس در محور ارومیه ـ نقده بلافاصله ۳ تیم امدادی به محل حادثه اعزام شدند، گفت: تیم امداد هوایی آذربایجان شرقی در حالت آماده باش است و در حال حاضر این حادثه ٢١ نفر مصدوم و دو نفر فوتی داشته است.

این خبرنگاران برای تهیه گزارش از احیای دریاچه ارومیه وارد آذربایجان غربی شده بودند که اتوبوس در نزدیکی نقده دچار حادثه شد.

گفتنی است اتوبوس به دره سقوط کرده است.

براساس اعلام رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر، مهشاد کریمی و ریحانه یاسمنی از فوت‌شدگان این حادثه ‌هستند.

اعلام اسامی ۲ خبرنگار فوت شده در حادثه واژگونی اتوبوس خبرنگاران

 باقر بهرامی، رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی آذربایجان غربی گفت: در این حادثه ۲ نفر از خبرنگاران خانم به اسم‌های مهشاد کریمی و ریحانه یاسینی از خبرنگارهای محیط زیستی خبرگزاری ایسنا و ایرنا در حادثه واژگونی اتوبوس خبرنگارها در جاده نقده جان باخته اند.

در حال اعزام به محل هستیم تا وضعیت بیماران به صورت کامل بررسی شود.

وقوع حادثه برای اتوبوس حامل خبرنگاران/۲۱ خبرنگار مصدوم و ۲ نفر جان باختند

ویدیویی از محل سانحه واژگونی اتوبوس حامل خبرنگاران در «نقده» آذربایجان غربی

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.