انجام ۴۴۱ عملیات و نجات ۱۴۲ نفر طی خرداد در کرمان

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی کرمان، از انجام ۴۴۱ عملیات و نجات ۱۴۲ نفر از شهروندان با تلاش آتش‌نشانان طی خرداد امسال در شهر کرمان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، رضا میرزایی مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان با اشاره به کاهش حوادث آتش‌سوزی در خردادماه امسال نسبت به ماه گذشته، گفت: طی خرداد امسال، ۱۵۴ عملیات اطفای حریق و ۲۸۷ عملیات امدادونجات با تلاش آتش‌نشانان انجام شده است.

او افزود: در مدت‌زمان یادشده، ۱۵۴ مورد حریق در شهر کرمان اتفاق افتاده که ۳۴ مورد مربوط به منازل مسکونی، ۶۳ مورد مربوط به مواد پسماند و بازیافتی، ۲۱ مورد مربوط به وسایل نقلیه، ۱۴ مورد مربوط به مراکز تجاری، ۱۴ مورد مربوط به جنگل و درختان، ۴ مورد مربوط به مراکز اداری و تأسیسات شهری و ۴ مورد مربوط به مراکز صنعتی بوده است.

میرزایی تصریح کرد: از مجموع ۲۸۷ مورد عملیات امدادونجات در خردادماه، بیشترین آمار مربوط به زنده‌گیری مار‌های سمی و خطرناک با ۱۲۹ مورد بوده است.

او بیان کرد: همچنین ۵۳ مورد از عملیات امدادونجات در ماه گذشته، مربوط به زنده‌گیری حیوانات خطرناک، ۳۵ مورد چیدن حلقه و قفل، ۲۷ مورد امداد آسانسور، ۱۳ مورد امداد تصادفات خودرویی و نجات مصدومان محبوس‌شده، ۴ مورد امدادرسانی سقوط از کوه و ارتفاع، یک مورد سقوط در چاه، ۲ مورد ریزش آوار ساختمانی و مابقی آن‌ها مربوط به سایر موارد بوده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان گفت: در مجموع این عملیات‌ها، ۱۴۲ نفر از شهروندان نجات یافتند و ۲۳ نفر مصدوم شدند که از این تعداد ۲۲ نفر در حوادثی نظیر تصادف و سقوط از ارتفاع و یک نفر در حادثۀ آتش‌سوزی دچار مصدومیت شدند.

میرزایی افزود: در خردادماه، آموزش‌های ایمنی و آتش‌نشانی به ۱۰۷ نفر از کارکنان ادارات و سازمان‌های شهر کرمان ارائه شد و همچنین ۹۶ مورد مشاوره و ۲۷ مورد بازدید ایمنی به درخواست شهروندان انجام شد.

او از شهروندان خواست: با توجه به گرمی هوا و خشک شدن مراتع و علوفۀ اطراف درختان، از روشن کردن آتش در نزدیکی درختان و فضای سبز خودداری کنند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار