پنج طرح تامین و انتقال برق با ۱۱۵ میلیارد تومان اعتبار در قالب پویش هرهفته الف_ب_ایران در استان بوشهر به بهره‌برداری رسید.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، پنج طرح تامین و انتقال برق با ۱۱۵ میلیارد تومان اعتبار در قالب پویش هرهفته الف_ب_ایران  در ارتباط تصویری وزیر نیرو در استان بوشهر افتتاح شد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان‌های فارس و بوشهر در این مراسم افتتاح پست ۶۳.۲۰ کیلوولت روستای هلیله و خط ارتباطی ۶۳ کیلوولت به طول یک کیلومتر را از جمله این طرح‌ها دانست که با اعتبار ۳۳ میلیارد تومان از محل منابع داخلی شرکت برق منطقه‌ای راه‌اندازی شده‌ و هدف از راه‌اندازی آن توسعه زیر ساخت و بهبود قابلیت اطمینان در تامین برق است.

غلامرضا نصیری افزود: طرح افزایش ظرفیت و تغییر سطح ولتاژ ترانسفورماتور سوم پست محله بهمنی شهر بوشهر از دیگر طرح‌های افتتاحی است که با ۱۴ میلیارد تومان اعتبار به بهره‌برداری رسید و هدف از اجرای آن تعدیل بار ترانسفورماتور‌های موجود و توسعه زیر ساخت و افزایش ظرفیت در تامین برق منطقه است.

او، افزایش ظرفیت خط ۶۳ کیلوولت برازجان – فرهنگ را از دیگر طرح‌ها عنوان کرد که با چهار میلیارد تومان اعتبار و به طول ۱۵ کیلومتر ساخته شده‌است و برطرف کردن پرباری خطوط موجود و افزایش قابلیت اطمینان در برق منطقه شمال استان بوشهر از اهداف این طرح است.


بیشتر بخوانید


مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای فارس و بوشهر همچنین با اشاره به طرح نیروگاه خورشیدی ۲ مگاواتی شهرستان دشتی ادامه داد: این نیروگاه با مشارکت بخش خصوصی با تامین اعتباری معادل ۳۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

نصیری عنوان کرد:طرح خط ۴۰۰ کیلوولت پارس – عسلویه - کوشکنار به طول هفت کیلومتر نیز با اعتبار ۲۹ میلیارد تومان در کلیدخانه نیروگاه عسلویه افتتاح شد که اعتبار آن از محل منابع داخلی شرکت برق منطقه‌ای تامین شده‌است.

او با اشاره به توانمندی‌های مهم استان‌های بوشهر و فارس در زمینه تولید انرژی برق گفت: با بهره‌گیری از دو منبع خورشیدی و گاز در استان‌های فارس و بوشهر می‌توان همه برق مورد نیاز جنوب کشور و بخش عمده‌ای از برق کشور را تامین کرد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.