مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: نجاتگران و امدادگران جمعیت هلال احمر استان در سه ماهه اول امسال به ۹۰ حادثه دیده خدمات ارائه دادند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، محسن حرازی زاده یزدی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: ارائه خدمات امدادی به ۳۲ حادثه جاده ای، نه حادثه شهری، ۱۲ حادثه کوهستان، پنج حادثه سیل و آبگرفتگی، یک حادثه آتش سوزی جنگل و مرتع، ۲۵مورد خدمات حضوری، دو حادثه صنعتی و کارگاهی، یک حادثه طوفان، دو حادثه دریایی و ساحلی مورد مناسبتی از مهمترین خدمات هلال احمر در سه ماهه اول امسال در استان  است.

او افزود: در این عملیات‌ها هزار و ۱۳۲ نفر دچار حادثه شدند که ۹۸ نفر در حوادث جاده ای، ۲۶ نفر در خدمات حضوری، ۲۸ نفر در حوادث سیل و آبگرفتگی، ۱۷ نفر در حوادث شهری، سه نفر در حوادث دریایی و ساحلی، ۲۰ نفر در حادثه آتش سوزی جنگل و مرتع، هزار و ۱۰۰ نفر در حادثه طوفان، دو نفر در حوادث صنعتی و کارگاهی، ۲۶ نفر در حوادث کوهستان از خدمات هلال احمر بهره‌مند شدند.

حرازی زاده ادامه داد: شش نفر به صورت سرپایی خدمات مورد نیاز خود را از عوامل امداد و نجات هلال احمر استان دریافت و هشت نفر از مصدومان حوادث مختلف با آمبولانس‌های های هلال احمر به مراکز درمانی منتقل شدند.

حرازی زاده در ادامه گزارش عملیات امداد و نجات مجموع کل افراد اسکان داده شده را شش نفر در سه ماه گذشته اعلام کرد.

خدمات رسانی ۱۲۱ تیم به حادثه دیدگان

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: در مجموع ۱۲۱ تیم عملیاتی با حضور ۴۸۴ نفر نجاتگر و امدادگر با بکارگیری ۴۶ دستگاه روز آمبولانس و خودروی امدادی در عملیات‌های سه ماهه اول امسال در سطح استان مشارکت داشتند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان یزد میانگین زمان حضور نجاتگران جمعیت هلال احمر استان در صحنه (از اطلاع تا حضور در صحنه) را ۱۶ دقیقه و ۵۲ ثانیه و همچنین مدت زمان آغاز تا پایان عملیات را یک ساعت و ۱۱ دقیقه و ۴۵ ثانیه اعلام کرد.

او با اشاره به اینکه در طول این مدت هفت مورد عملیات رها سازی به کمک تیم‌های عملیاتی این جمعیت صورت گرفته است، خاطر نشان کرد: کلیه پایگاه‌ها در تمام شعب هلال احمر استان آمادگی کامل جهت اسکان اضطراری در راه ماندگان را در محور‌های مواصلاتی استان دارند و شماره ۱۱۲ به صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی به هموطنان در سطح استان خواهد بود.

انتهای پیام/‌ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.