سفیر سوئیس در کابل گفته است که کشورش تا سال ۲۰۲۴ میلادی، ۱۰۴ میلیون فرانک سوئیسی به افغانستان کمک خواهد کرد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از صبح کابل، پتریشیا دانزی، سفیر و رییس عمومی اداره‌ی برنامه‌های انکشافی سوئیس، گفته است که کشورش تا سال ۲۰۲۴ میلادی، ۱۰۴ میلیون فرانک سوئیسی به افغانستان کمک خواهد کرد.

در اعلامیه‌ای که روز چهارشنبه -۲ سرطان- از سوی دفتر معاون اول ریاست‌جمهوری نشر شده، آمده است که امرالله صالح، با پتریشیا دانزی، سفیر و رییس عمومی اداره‌ی برنامه‌‎های انکشافی سوئیس و هیئت همراه او، دیدار کرده است.

بانو دانزی، در این دیدار گفته است که کشورش متعهد به ادامه‌ی حمایت از افغانستان است و تا سال ۲۰۲۴ میلادی، مبلغ ۱۰۴ میلیون فرانک سوئیسی در بخش‌‎های مختلف به افغانستان کمک خواهد کرد.

از سویی هم، امرالله صالح، معاون اول ریاست‌جمهوری، در این دیدار گفته که تعهد دولت افغانستان، این است که هم‌زمان به رسیدگی به مسایل امنیتی، بر ارایه‌ی خدمات بشری و انکشافی به مردم نیز تمرکز داشته باشد.

آقای صالح، گفته است که نیاز‌های مبرم در بخش‌های آموزش ابتدایی، کاهش خطرات خشک‌سالی و بیجاشدگی، سهیم ساختن زنان بی‌سرپرست و افراد دارای معلولیت در برنامه‌های اقتصادی و دخیل ساختن جوامع محلی به گونه‌ی متوازن در برنامه‌های انکشافی، از اولیت‌های دولت افغانستان است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار