کارشناس اقتصادی مطرح کرد؛

تعدد دستگاه‌های نظارتی عاملی برای عدم نظارت درست!

هرورانی گفت: در فروشگا‌ه‌های زنجیر‌ه‌ای به دلیل نظارت‌های ناکافی تخلفاتی شکل می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، حسین هرورانی کارشناس اقتصادی  در رابطه با تخلفات فروش در فروشگا‌ه‌های زنجیره‌ای بیان کرد: در رابطه با کالا‌های اساسی به دلیل اعتمادی که دولت به این فروشگا‌ه‌ها دارد، کالا‌های اساسی در این فروشگا‌ه‌ها عرضه می‌شوند که متاسفانه در چند ماه گذشته شاهد عرضه خارج از شبکه بوده‌ایم.

او گفت: در رابطه با کالا‌هایی که مشمول قیمت گذاری دستوری نیستند، از این نظر در این مورد نیز خیلی از این فروشگا‌ه‌های زنجیره‌ای به برند‌هایی که شناخته شده نیستند رو می‌آورند و به این شکل قدرت مقایسه را از مصرف کننده می‌گیرند.


بیشتر بخوانید


این کارشناس اقتصادی در رابطه با حراج و  تخفیفات فروشگاه‌ها گفت: قانونی برای حراج گذاشته شده است، اما شاهد این موضوع هستیم که به دلیل قدرت‌های لابی گری که این فروشگا‌ه‌های زنجیره‌ای دارند، عملا این قانون رعایت نمی‌شود که این موضوعات به ضعف نظارت باز می‌گردد که البته این ضعف از سوی دولت و خود اتحادیه‌ها است.

او افزود: علی رغم وجود دستگا‌ه‌های نظارتی متعدد به هیچ عنوان نظارت قابل قبول بر فروشگا‌ه‌های زنجیره‌ای وجود ندارد، با وجود این تعداد دستگا‌ه‌های نظارتی، نظارت درستی شکل نمی‌گیرد و به دلیل ذی نفع بودن اتحادیه‌ها فرآیند نظارت به شدت ضعیف است.

کارشناس اقتصادی در پایان گفت: حتی در شهر‌های کوچک فروشگا‌ه‌های زنجیره‌ای رشد کرده‌اند شاید در کوتاه مدت برای مردم خوشایند باشد، اما با گذشت زمان این موضوع با مشکلاتی، اعم از انحصار و کاهش اشتغال‌های خرده فروشی و عدم رقابت با این واحد‌ها همراه است.

انتهای پیام/

برچسب ها: فروشگاه ، قیمت میوه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار