معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان:

سرعت نوسازی و بازسازی بندر امام خمینی (ره) مطلوب است

عبیات عملیات بازسازی و نوسازی ۹ منطقه در بندر امام خمینی (ره) از سوی بنیاد مسکن، راه و شهرسازی و مدیریت بحران خوزستان را مطلوب توصیف کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، فاضل عبیات معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان در نشست قرارگاه محرومیت‌زدایی خوزستان که امروز چهارشنبه ۲ تیرماه در استانداری برگزار شد، با اشاره به تصویب طرح تفصیلی مناطق آسیب دیده در بندر امام خمینی (ره) گفت: سرعت بازسازی و نوسازی ۹ منطقه در بندر امام خمینی (ره) مطلوب است.

او با اشاره به تصویب طرح‌های شهرسازی این مناطق در کمیسیون ماده ۵ برای کاهش بروکراسی‌های اداری و سرعت‌بخشی به کار اظهار کرد: در بازسازی و نوسازی ۹ منطقه مذکور اقدام‌های بسیاری با همکاری بنیاد مسکن، مدیریت بحران و راه و شهرسازی انجام شده است.

عبیات به انجام مطالعات ژئوتکنیکی در بازسازی و نوسازی مناطق آب‌گرفته و بافت فرسوده و حاشیه‌نشین بندر امام خمینی (ره) اشاره کرد و افزود: در این زمینه دستورالعملی برای همه ساخت و ساز‌ها در این شهر در شورای فنی تهیه شده و به تصویب رسیده است که می‌تواند در همه مناطق شهر مورد استفاده قرار گیرد.

مسعود انصاریان مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان در این نشست بیان داشت: طرح تفصیلی ۹ نقطه آسیب‌دیده در بندر امام خمینی (ره) و زمین‌هایی که برای آن‌ها تهیه شده، در کمیسیون ماده ۵ به تصویب رسیده، ضمن اینکه مطالعات ژئوتکنیک و زلزله‌شناسی در این مناطق در شورای فنی استان خوزستان تصویب شده است و دستور بازسازی بر اساس این مطالعات در این شهر انجام خواهد شد.

او در خصوص اجرای طرح‌های جمع‌آوری و دفع فاضلاب در این مناطق گفت: با همکاری شرکت آب و فاضلاب خوزستان، اجرای طرح در ۳ منطقه به تصویب رسیده است و طرح جمع‌آوری فاضلاب باقی مناطق نیز تا اواسط تیرماه تصویب خواهد شد، ضمن اینکه هم اکنون باید واگذاری زمین در ۹ منطقه آسیب‌دیده در این شهر انجام شود که دستورالعمل واگذاری زمین به افراد تهیه شده و در این زمینه برای نظارت دقیق، نرم‌افزاری تهیه و آماده شده است.

انصاریان با بیان اینکه در بافت‌های حاشیه‌ای در بندر امام خمینی (ره) حتی برخی از معابر تصرف شده‌اند که باید جابجا شوند، اظهار کرد: حدود یک هزار و ۵۰۰ واحد از ۵ هزار واحدی که قرار است در بندر امام ساخته شوند، باید جابه‌جایی صورت گیرد که زمین‌های خالی برای آن‌ها در نظر گرفته شده تا کار جابه‌جایی انجام شود.

مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان ادامه داد: با توجه به مطالعات شهرسازی، ۱۸۰ تیپ واحد مسکونی برای مردم آماده و طراحی شده است تا با توجه به اندازه قطعه زمین از میان این تیپ‌ها یکی را برای ساخت مد نظر قرار دهند، ضمن اینکه از ۵ هزار واحد مصوب در بندر امام، کار ساخت و ساز حدود ۳۰۰ واحد آغاز شده است، اما به زودی کار ساخت و ساز به صورت گسترده آغاز خواهد شد.

این مقام مسئول با اشاره به برخی مشکلات در اجرای پروژه‌های زیرساختی در مناطق آسیب‌دیده در بندر امام بیان کرد: نقشه‌های زیرساخت‌ها در این شهر آماده شده است، اما واریز وجهی از سوی دولت انجام نشده تا بتوانیم زیرساخت‌ها را اجرایی کنیم، قیمت تمام‌شده ساخت هر متر مسکن در این مناطق، به صورت متوسط ۵ میلیون تومان است و احتمالا با این افزایش قیمت‌ها، تا پایان ساخت واحد‌ها اعتبار کم بیاوریم.

انصاریان گفت: همکاری نظام بانکی در پرداخت تسهیلات مناسب نیست و کند کار می‌کند که انتظار داریم بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات به افرادی که معرفی می‌شوند عملکرد بهتری داشته باشند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.