مدیر امور آب مهاباد گفت: هم‌اکنون حجم ذخیره‌شده آب در پشت دریاچه سد به ۱۲۵.۷ میلیون متر مکعب رسیده که نسبت به پارسال ۱۸.۹ میلیون متر مکعب کاهش یافته است.

رضا جهین مدیر امور آب مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،  اظهار کرد: هم اینک میزان آب ذخیره شده در پشت سد مهاباد ۱۸.۹ میلیون متر مکعب کمتر از سال گذشته و تراز آن به هزار و ۳۵۰.۸۹ متر از سطح دریا‌های آزاد رسیده که این ارتفاع نیز بیش از ۲ متر کمتر از تراز سد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل است.

جهین با بیان اینکه هم‌اکنون حجم ورودی آب به سد مهاباد به صفر رسیده است، افزود: دبی خروجی آب از سد این شهرستان هم ۵ متر مکعب بر ثانیه است که این میزان برای مصرف کشاورزی، شرب و صنعت است.

او با بیان اینکه امسال با بحران کم آبی مواجه هستیم، ادامه داد: سهمیه بخش کشاورزی امسال به ۸۵ میلیون متر مکعب کاهش پیدا کرده که تاکنون ۹.۶۵ میلیون مترمکعب از این میزان رهاسازی و مابقی نیز باید به صورت هدفمند و با برنامه رهاسازی شود که کمترین تنش به محصولات کشاورزی وارد شود.

جهین همچنین از شهروندان خواست نسبت به رعایت نظافت اطراف سد و جلوگیری از آلودگی آب در بالادست سد حساس باشند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، موارد را از طریق شماره تماس ۴۴۴۲۲۲۲۰۸۱ بلافاصله مراتب را به اداره اطلاع دهند.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.