همزمان با تصرف سه شهرستان دیگر به دست طالبان، حملات نظامیان افغانستان نیز بر مواضع طالبان شدت یافته است.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، گزارش‌ها حاکی از آن است که در شبانه روز گذشته شهرستان‌های «شملزی» در استان زابل، «خاش» در بدخشان و «دندوپتان» در استان پکتیا از کنترل دولت افغانستان خارج شده و به تصرف طالبان درآمده است.

سخنگوی طالبان نیز گفته است افراد این گروه شهرستان‌های «خاش، دند و پتان و آب بند» در استان‌های بدخشان، پکتیا و غزنی را به تصرف خود درآورده اند.

از سوی دیگر حملات نظامیان افغان بر مواضع طالبان به ویژه در شمال افغانستان شدت یافته است، شهر «پلخمری» مرکز استان بغلان از جمله مناطقی است که حملات نظامیان افغان در آن به شدت جریان دارد.

بر اثر جنگ روز گذشته در شهرستان خنجان استان پلخمری برق کابل و ده استان دیگر همچنان قطع است.

«محمد سعید» استاندار کنر هم امروز اعلام کرد: صبح امروز یک بیمارستان دولتی در شهر «اسعد آباد» مرکز این استان هدف حمله خمپاره‌ای طالبان قرار گرفت، هرچند این حمله تلفات جانی در پی نداشت، اما آتش سوزی ناشی از این حمله خسارات زیادی بر جای گذاشته است.

کمیسیون حقوق بشر افغانستان در اعلامیه‌ای از سازمان ملل متحد خواسته است وارد عمل شود و برای پیشگیری از کشتار بیشتر و فاجعه انسانی تلاش و از هر فرصت و امکانات موجود استفاده کند.

«بسم الله محمدی» سرپرست جدید وزارت دفاع افغانستان در تازه‌ترین پیام خود به مردم این کشور گفته است: «نظامیان افغان اجازه نمی‌دهند طالبان حکومت نامشروع خود را بر مردم تحمیل کنند، نیرو‌های امنیتی افغانستان با تمام توان خود در برابر طالبان مقاومت خواهند کرد.»

گزارش‌ها حاکی از آن است که مردم برای دفاع از مناطق مسکونی خود در برابر طالبان در استان‌های پروان، کاپیسا، بغلان، تخار، بلخ و بادغیس بسیج و مسلح شده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.