گواهی کیفیت محصول «گپ» که در بردارنده مشخصات کیفی است برای محصولات باغی روستای قراقوش در شهرستان سامان صادر شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، یزدان احمدزاده مدیر جهادکشاورزی سامان گفت: گواهی کیفیت محصول «گپ» که در بردارنده مشخصات کیفی است برای محصولات باغی روستای قراقوش در این شهرستان صادر شد.

او افزود: پروژه مدیریت مشارکتی سیستم جامع تولید (IPCM) توسط مدیریت هماهنگی ترویج استان، مدیریت جهادکشاورزی شهرستان سامان و مرکز جهاد کشاورزی زاینده رود و با حضور تعدادی از کشاورزان در قسمتی از طرح ۱۲۹ هکتاری روستای قراقوش در اسفندماه سال ۱۳۹۷ برگزار شد.


بیشتر بخوانید


احمدزاده اضافه کرد: طرح راهبرد IPCM عبارت از استقرار سیستم مدیریت جامع تولید با تاکید بر کشاورزی مشارکتی و اصلاح یا تغییر روش‌های مدیریت تولید است که در نهایت منجر به اخذ گواهی گپ برای محصولات باغی روستای قراقوش شده است.

او ادامه داد: اولین گواهی کیفیت گپ با حضور معاونت بهبود تولیدات گیاهی و مدیریت ترویج سازمان و تعدادی از کارشناسان ستادی و شهرستانی به نماینده کشاورزان قراقوش تقدیم شد.

علی قنبری مسئول مرکز کشاورزی بخش زاینده رود اهداف اجرای طرح IPCM را مدیریت پسماند ضایعات کشاورزی، کاهش حداقل مصرف مواد شیمیایی صنعتی، ارتقاء راندمان آبیاری، استانداردسازی فرایند تولید محصولات کشاورزی و گسترش همکاری تشکل ها، بهره برداران و جوامع محلی در مدیریت مشارکتی، بهبود کیفیت محصولات باغی عنوان نمود.

او گفت: گواهی نامه کیفیت گپ به عنوان یک استاندارد بین‌المللی جدید برای محصولاتی که در نظام عملیات مناسب کشاورزی تولید می‌شود، با هدف حفظ اطمینان مصرف‌کننده، سلامت ایمنی و رفاه انسان و دام، حفظ اکوسیستم طبیعی و تولید در شیوه‌های پایدار ارائه می‌شود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار