امسال تا کنون سه هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری زیرکشت سیب زمینی رفته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، محسن مهدوی مدیر زراعت جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به تداوم کشت برخی از محصولات استان گفت: امسال تاکنون سه‌هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی کشاورزی استان زیرکشت سیب زمینی رفته است.

او با اشاره به اینکه زمان کاشت سیب زمینی در اردیبهشت و خردادماه بود، افزود: پارسال پنج هزار و ۴۰۰ هکتار اراضی استان زیر کشت سیب زمینی رفته بود و پیش‌بینی می‌شود امسال سطح زیرکشت تا اواسط تیرماه که زمان برای کشت این محصول است، به پنج هزار هکتار برسد.


بیشتر بخوانید


مهدوی اضافه کرد: تولید سیب‌زمینی امسال در استان به ۲۰۰ هزار تن برسد که تاکنون بیشترین سطح زیرکشت در شهرستان بروجن با ۲ هزار و ۱۰۰ هکتار، شهرکرد با هزار و ۲۰۰ هکتار، کیار با ۸۰۰ هکتار، فارسان با ۵۰۰ هکتار و کوهرنگ با ۳۰۰ هکتار است.

او ادامه داد: ارقام سیب‌زمینی کشت‌شده در استان از جمله بورن، بانبا، جلی، ساتقه، آگریا، مارفونا و میلوا است و عملکرد برداشت این محصول در استان ۴۰ تن در هکتار است که از میزان برداشت محصول، ۱۸۰ هزار تن برای مصرف خوراکی و ۴۰ هزار تن مصرف بذری استفاده می‌شود.

مهدوی گفت: در استان ۱۰ واحد سردخانه صنعتی با ظرفیت ۸۰ هزار تن و ۴۵ واحد سردخانه سنتی و انبار سرد با ظرفیت ۵۰ هزار تن فعال است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار