شبکه بهداشت و درمان نوشهر در خصوص مطلبی با عنوان واکسن انتخاباتی جوابیه‌ای صادر کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،پس از برگزاری انتخابات مطلبی در فضای مجازی در خصوص واکسیناسیون برگزار کنندگان انتخابات ۲۸ خرداد در شهرستان نوشهر منتشر و شبهاتی مطرح شد.

شبکه بهداشت و درمان نوشهر علاوه بر اینکه این اخبار را شبهه انگیزو  غیر واقعی اعلام کرد به این مطالب واکنش نشان داد و با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد انتشار این مطالب غیرواقع متاسفانه موجب طرح برخی سوالات و پاره‌ای شبهات ذهنی برای برخی مخاطبین و همشهریان شده است و به چهار سوال مطرح شده در خصوص این خبر نیز پاسخ داد.

در مطلب منتشر شده در فضای مجازی چهار سوال مطرح شد مانند اینکه چرا به افراد برگزار کننده انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ واکسن کرونا تزریق شد؟ چرا تزریق واکسن نوبت دوم به برخی افراد بالای ۷۵ سال به تاخیر افتاد؟ چرا اسامی دریافت کنندگان واکسن کرونا مندرج در لیست فرمانداری منتشر نمی‌شود و آیا واقعا تزریق غیرقانونی و خارج از مقررات قانونی برای برخی افراد صاحب نفوذ شهرستان و یا وابستگان نزدیک ایشان انجام شده است؟

شبکه بهداشت و درمان نوشهر در خصوص هر سوال مطالبی را به شرح زیر اعلام کرد.

در پاسخ به سوال اول لازم است تا مردم شریف شهرستان نوشهر بدانند که امر انجام تزریق واکسن کرونا به اعضای  برگزارکننده انتخابات و هیئت‌های اجرایی و نظارت سر صندوق و شعبات اخذ رای بر اساس دستورالعمل ابلاغی کشوری و تصمیم متخذه از سوی ستاد ملی کرونا صورت پذیرفته و بر این اساس نیز سهمیه واکسن برای این عزیزان از سوی دانشگاه علوم‌پزشکی‌مازندران تامین و ارسال شد.

افراد واکسینه شده نیز طی یک لیست تنظیمی مکتوب و رسمی از سوی فرمانداری   شهرستان نوشهر به عنوان نهاد قانونی برگزاری انتخابات برای شبکه بهداشت و درمان شهرستان نوشهر ارسال شده و این شبکه صرفاً به تزریق واکسن به افراد مندرج در لیست رسمی ارسالی اقدام کرده است و هیچ گونه دخل و تصرفی در این لیست نداشته و ندارد.

در پاسخ به سوال دوم لازم به ذکر است که واکسن دوز اول و دوم افراد واکسینه شده باید از یک نوع باشد و واکسن‌هایی که تاکنون تزریق شده اند همگی از خارج از کشور وارد شده اند فلذا بنا به مشکلات عدیده امکان تامین واکسن دوز دوم برای همه گروه‌های واکسینه شده و با همه انواع واکسن‌های تزریقی در زمان مقرر برای دولت و مسئولین   دست اندرکار کشور مقدور نشدکه به این دلیل تزریق نوبت دوم واکسن‌ها برای گروه‌های سنی بالای ۷۵ سال درزمان اعلام شده مقدور نشد و بالاجبار با مقداری تاخیر همراه شد.

در باب موضوع سوم و انتشار اسامی افراد واکسینه شده در لیست فرمانداری شهرستان باستحضار مردم عزیز می‌رسانیم که مشخصات کلیه افراد واکسینه شده در سامانه کشوری واکسیناسیون کرونا ثبت و ضبط می‌باشد واین لیست با شفافیت و وضوح در اختیار مسئولین  ذیصلاح قضایی و امنیتی شهرستان و مسئولین ذیصلاح دانشگاه قرار دارد که قطعا اجازه هیچگونه دخل و تصرف و تخلفی را نخواهند داد و حسب مقررات در این خصوص تصمیم خواهند گرفت.

در خصوص شبهه چهارم و واکسیناسیون افراد خاص لازم به ذکر است که به محض اطلاع از این خبر علیرغم احساس تکلیف قانونی و شرعی در حفظ امانتداری حقوق عامه مردم عزیز و جلوگیری از هرگونه خطای احتمالی درگذشته موضوع مجددا وبا دقت و وسواس فراوان بیش ازپیش ازسوی این شبکه مورد بررسی قرار گرفت که خوشبختانه خطایی مشاهده نشد.

اما این سوال برای مسئولین شبکه بهداشت و درمان شهرستان نوشهر همچنان مطرح است که چنانچه نیت انتشار دهندگان موضوع واکسیناسیون غیرقانونی افراد خاص در فضای مجازی به واقع خیر و صادقانه و حسب ادعای تلویحی وی در جهت اصلاح امور و رفع و دفع مفاسد اجتماعی و اداری شهرستان و دلسوزی برای مردم عزیز شهرستان می‌باشد چرا تاکنون اسامی این افراد را بمنظور پیگیری جدی و رفع مفاسد در اختیار مدیران این شبکه قرار نداده اند و اولین بار و آن هم بسیار مبهم و سربسته در فضای مجازی منتشر کرده اند؟

با این تفاصیل شبکه بهداشت و درمان شهرستان نوشهر از مدیر و یا مدیران رسانه درخواست می کند  تا آنگونه که ادعا کرده اند  نسبت به اعلام اسامی دریافت کنندگان غیرقانونی واکسن کرونا به شبکه بهداشت و درمان این شهرستان اقدام کنند. بدیهی است که در صورت صحت موضوع تزریق واکسن خارج از چارچوب مقررات ابلاغی، این شبکه با متخلف یا متخلفین به اشد وجه برخورد خواهد کرد.
انتهای پیام /س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.