انیمیشن دوران کودکی کربلایی کاظم ساروقی رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، در مراسمی با حضور مردم و مسئولان در جوار حرم امامزادگان ۷۲ تن ساروق اراک، انیمیشن پاداش با موضوع شرح کودکی معجزه قرن کربلایی کاظم ساروقی رونمایی شد.

همچنین خانه قرآنی این حافظ قرآن در شهر ساروق افتتاح شد تا کودکان و نوجوانان با این حافظ بیشتر آشنا شوند.

کربلایی کاظم ساروقی جوان کشاورز و بی سواد اهل روستای ساروق به دلیل اهمیت زیاد به روزی حلال، نگاه نکردن به نامحرم و رعایت احکام شرعی در معجزه‌ای با عنایت امامزادگان ۷۲ تن ساروق یک شبه حافظ قرآن شد.

بعد از این واقعه عجیب مراجع تقلید زمان، چون آیت الله بروجردی، مرعشی نجفی، میلانی، سیدصدرالدین صدر و ... از وی امتحان و آزمایش به عمل آوردند و بر صحت حفظ او تاکید کردند.

حجت الاسلام کوهی امام جمعه ساروق در این مراسم گفت: کربلایی کاظم ساروقی در سن ۲۷ سالگی و درجوانی مورد عنایت خدا قرار گرفت و در حالی که از مزرعه به سمت منزل می‌رفت به وسیله دو تن از اولیاء الهی همه قرآن کریم بر قلب او نازل شد.

حجت الاسلام کوهی افزود: او در دوره جوانی و با آشنایی بیشتر با مسایل شرعی مانند زکات و خمس و ... به اهمیت کسب رزق و روزی حلال پی برد و به امر به معروف و نهی از منکر پرداخت.

او اضافه کرد: انعکاس این واقعه در آن زمان به اندازه‌ای شگفت انگیز بود که علمای شیعه و سنت امتحانات دشواری از کربلایی به عمل آوردند که از همه آن‌ها با موفقیت خارج شد.

حجت الاسلام عباسی مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان مرکزی هم گفت: هویت‌سازی از مفاخر استان از برنامه‌های سازمان تبلیغات اسلامی استان است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی از کربلایی کاظم ساروقی به عنوان معجزه قرن معاصر یاد کرد و افزود: استان مرکزی بزرگان قرآنی کم ندارد و معرفی این شخصیت‌ها باید در دستور کار قرار گیرد.

او ادامه داد: جوانان و نوجوانان نیازمند شناخت مفاخر قرآنی هستند و این ظرفیت باید از طریق این اداره کل و رسانه‌های استان فراهم شود.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.