وزارت دادگستری آمریکا با توسل به دستاویز «نقض تحریم ها» اقدام غیرقانونی خود در مسدود کردن چند وب سایت ایرانی و عراقی را توجیه کرد.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت دادگستری آمریکا در توجیه اقدام غیرقانونی خود در مسدود کردن چند وب سایت‌ ایرانی و نیز وب سایت جنبش کتائب حزب الله عراق با توسل به دستاویز «نقض تحریم‌های آمریکا» بیانیه‌ای به شرح زیر صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: برابر با دستور دادگاه آمریکا ۳۳ وب سایت مورد استفاده اتحادیه رادیو و تلویزیون اسلامی ایران (IRTVU) و سه وب سایت که توسط کتائب حزب الله عراق (KH) اداره می‌شد به دلیل نقض تحریم‌های آمریکا مسدود شد.

در ۲۲ اکتبر ۲۰۲۰، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی (OFAC)، اتحادیه رادیو و تلویزیون اسلامی ایران را به دلیل آن که تحت مالکیت یا کنترل نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است، به عنوان یک نهاد طبقه بندی شده ویژه (SDN) مشخص کرد.

این بیانیه می‌افزاید: نهادی که به عنوان طبقه بندی شده مشخص شود، بدون دریافت مجوز اوفک از دریافت خدمات مربوط به راه اندازی وب سایت و دامنه منع است.

در بیانیه وزارت دادگستری آمریکا ادعا شده است که IRTVU و موارد مشابه با به راه انداختن کارزارهای ضد اطلاعاتی، آمریکا را هدف قرار داده‌اند. سی و سه وب سایت که توقیف شده اند توسط IRTVU اداره می‌شوند. این ۳۳ دامنه متعلق به یک شرکت آمریکایی است. IRTVU قبل از استفاده از این دامنه‌ها از OFAC مجوز دریافت نکرده است.

وزرت دادگستری آمریکا در ادامه توجیه اقدام غیرقانونی خود می‌افزاید: سه وب سایت دیگر که توقیف شده اند توسط KH اداره می‌شوند. در ۲ ژوئیه ۲۰۰۹، OFAC کتائب حزب الله را به عنوان یک نهاد طبقه بندی شده ویژه تعیین کرد و وزارت امور خارجه KH را به عنوان یک سازمان تروریستی خارجی تعیین کرد. در این اطلاعیه‌ها، KH به عنوان یک سازمان تروریستی عراقی توصیف شده که موجب ایجاد خطر و خشونت علیه نیرو‌های ائتلاف و نیرو‌های امنیتی عراق شده است.

OFAC همچنین مدعی شد: سپاه پاسداران از KH و سایر گروه‌های شبه نظامی شیعه عراق که نیرو‌های ائتلاف و نیرو‌های امنیتی عراق را هدف قرار داده‌اند، پشتیبانی می‌کند. سه دامنه تحت مدیریت KH متعلق به یک شرکت آمریکایی بود. KH قبل از استفاده از این دامنه‌ها از OFAC مجوز دریافت نکرده است.

توقیف این وب سایت از سوی اداره صنعت و امنیت وزارت بازرگانی آمریکا، دفتر اجرای صادرات و اف بی آی بررسی شد. بخش ضد اطلاعات و کنترل صادرات بخش امنیت ملی این توقیف را تحت پیگرد قانونی قرار داد.

جان دیمرز، دستیار دادستان کل بخش امنیت ملی وزارت دادگستری، کریسهکر، نماینده ویژه مسئول دفتر امور میدانی اف بی آی در آتلانتا و آریل جاشوا لینوند، نماینده ویژه مسئول دفتر صنعت و امنیت اداره اجرای صادرات در دفتر آتلانتا این خبر را اعلام کردند. بخش ضد اطلاعات و کنترل صادرات بخش امنیت ملی در حال بررسی این موضوع با هماهنگی بخش مبارزه با تروریسم اف بی آی و دفتر میدانی آتلانتا است.

شامگاه سه‌شنبه و‌ب‌سایت‌های «العالم» و «المسیره» از سوی دولت آمریکا توقیف شدند. در پیام اخطار برای دسترسی به این وبسایت‌ها آمده است: «این دامنه از سوی آمریکا مطابق با حکم ۱۸ و ۵۰ توقیف و مطابق با بخشی از اقدامات قانونی دفتر صنعت و امنیت مسدود شده است.

بعد از العالم و المسیره، دولت آمریکا وبسایت شبکه خبری پرس تی‌وی را نیز مسدود کرد.


بیشتر بخوانید: 

آمریکا وبسایت‌های العالم، المسیره و پرس تی‌وی را مسدود کرد


رویکرد دوگانه و متناقض آمریکا در این زمینه نشان می‌دهد که آزادی بیان و دموکراسی تنها ابزاری‌ در دست آمریکا برای اخاذی و تهدید کشور‌های دیگر است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شورابی
۰۷:۳۹ ۰۳ تير ۱۴۰۰
سلام شما هم هر کشتی متعلق به امریکایه به خلیج فارس ممنوع کنید
United States of America
ناشناس
۰۰:۲۸ ۰۳ تير ۱۴۰۰
ایران بعد از ۴۲ سال و ۱۵۰۰ تحریم هنوز دست محتاجی به دشمنان بازکرده. نه سامانه یا شبکه مجازی داریم و نه جی-پی-اس. تمام اطلاعات محرمانه مردم خرید و فروش میشود. حالا هم آمریکا تمام رسانه های ایرانی که سوار شبکه آمریکا بود بست. همین روزها ی پی اس هم بسته می شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۳ ۰۲ تير ۱۴۰۰
شماهم اگه میتونید یه کاری بکنید اگه نمیتونید نگید مخالف آزادی و از این حرفای بی اثر و تکراری.
Germany
جمشید
۱۶:۱۰ ۰۲ تير ۱۴۰۰
ای بابا٬ پس فاکس نیوز چی؟
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۴:۰۰ ۰۲ تير ۱۴۰۰
وقتی از علم و تکنولوژی عقب باشی سر گلوگاه ها یقه گیر میشی
پول و قدرت دست اونهاست و چه قانونی و غیر قانونی کارشان را میکنند
پس ما هیچ راهی نداریم و باید قدرتمند شویم
آخرین اخبار