فرمانده انتظامی پلدختر گفت: ۱۳ دستگاه ماینر تولید ارز دیجیتال دراین شهرستان کشف و ضبط شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خرم آباد، فرمانده انتظامی پلدختر گفت: ۱۳ دستگاه ماینر تولید ارز دیجیتال دراین شهرستان کشف و ضبط شد.

سرهنگ علی امانی  اظهار کرد: در پی کسب خبری مبنی بر نگهداری و استفاده غیر مجاز افرادی در سه نقطه مختلف شهر پلدختر از ارز دیجیتال کلانتری مرکزی این شهر وارد عمل شد.

او افزود: نیروی انتظامی با هماهنگی مقام قضایی پس از بازرسی از محل‌های مورد نظر این تعداد دستگاه ماینر غیر مجاز را کشف و ضبط کرد.

فرمانده انتظامی پلدختر گفت: ارزش ریالی دستگاه‌های مکشوفه قاچاق و غیر مجاز توسط کارشناسان مربوطه پنج میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

امانی افزود: نیروی انتظامی برابر تبصره ۴ ماده ۱۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا‌های اساسی که در سایت سیستم جامع انبار‌ها ثبت نشوند قاچاق محسوب و با قاچاقچیان این اقلام برخورد قانونی دارد.

او از شهروندان خواست با توجه به این که بیت کوین یکی از رایج‌ترین ارز‌های دیجیتال است که به صورت قاچاق در فضای مجازی برای استفاده غیر قانونی از برق یارانه‌ای به صورت کلان خرید و فروش می‌شود بنابر این شهروندان هر گونه مشاهده مواردی از این قبیل را به پلیس ۱۱۰اطلاع دهند.

پول مجازی (بیت کوین) پیش از این با استفاده از رایانه‌های خانگی تولید می‌شد، اما در سال‌های اخیر دستگاه‌هایی مخصوص تولید این پول مجازی (ماینر) ساخته شده است که واردات و استفاده از آن‌ها در ایران غیر مجاز است.

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.