رئیس دادگستری راور از کشف دو مزرعه غیرمجاز استخراج ارز دیجیتال و توقیف ۵۰ دستگاه ماینر غیرمجاز در شهرستان راور خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،ابوالفضل فرحبخش رئیس دادگستری راور از کشف دو مزرعه غیر مجاز استخراج ارز دیجیتال و توقیف ۵۰ دستگاه ماینر غیرمجاز در شهرستان راور خبر داد.

او افزود: این تعداد ماینر با همکاری و تلاش مأموران پلیس آگاهی دایره ویژه مبارزه با جرائم اقتصادی و کارکنان اداره برق و با دستور و در حضور مسئولین قضایی شهرستان، کشف شد.

فرحبخش بیان کرد: ماینر‌ها از دو واحد غیر مجاز کشف و جمع آوری و در این رابطه چندین متهم شناسایی شده است و تحقیقات جهت شناسایی سایر رابطین و فعالین ادامه خواهد داشت.

او اظهار کرد: متأسفانه بخشی از کمبود برق مربوط به استفاده غیرقانونی از برق برای تولید ارز دیجیتال است.

فرحبخش تصریح کرد: دستگاه قضایی به شدت با استخراج کنندگان ارز که غیرقانونی است برخورد می‌کند و شهروندان در صورت اطلاع از مکان‌های مشابه به اداره برق و مراجع انتظامی اطلاع دهند.

استوار زاده معاون دادستان عمومی و انقلاب شهرستان راور نیز در تکمیل خبر گفت: پس از وصول گزارش مامورین خدوم پلیس آگاهی شهرستان راور، مبنی بر استفاده غیر مجاز از تجهیزات برق شهرستان و وجود کالای قاچاق ممنوع، تیمی از مامورین مجرب آن یگان با دستور قضایی به محل اعزام و با درایت مامورین تعداد قابل توجهی دستگاه ماینر کشف گردید.

او افزود: در صورت استفاده غیرمجاز مشترکان از انرژی برق برای استخراج رمز ارز مطابق قانون مجازات استفاده‌کنندگان غیرمجاز آب، برق، تلفن، گاز و فاضلاب مصوبه سال ۱۳۹۶ با متخلفین برخورد قانونی خواهد شد.

استوارزاده با اشاره به ریسک بالای فعالیت در این حوزه تصریح کرد: علاقه‌مندان به فعالیت در حوزه رمز ارز‌ها باید به صورت حساب شده و با کسب مجوز و در چارچوب‌های قانونی عمل کنند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار