سرویس اینترنت شرکت اسپیس ایکس تا سه ماه آینده قرار است در سرتاسر جهان در دسترس کاربران قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، گوین شاتول یکی از مدیران رده بالای شرکت اسپیس ایکس روز سه شنبه اعلام کرد که اینترنت استارلینک این شرکت طی سه ماه آینده در دسترس همه کاربران سراسر دنیا قرار خواهد گرفت. شاتول در کنفرانس ویدئویی خود با گروه Macquarie اعلام کرد: "ما موفق شدیم بیش از ۱۸۰۰ ماهواره را به فضا بفرستیم و این ماهواره‌ها روی مدار قرار بگیرد، پس وقتی از این مرحله به خوبی عبور کردیم به دنبال پوشش جهانی این اینترنت هستیم و مدت زمانی که برای این موضوع مشخص کرده ایم تا سپتامبر سال جاری است. "

اینترنت استارلینک

ارسال بیش از ۴۲ هزار ماهواره به فضا برای پوشش اینترنت ماهواره‌ای در جهان

اسپیس ایکس به دنبال این است که برای پوشش جهانی خود بیش از ۴۲ هزار ماهواره را در مدار پایین کره زمین به فضا بفرستد. شاتول درباره فعال شدن اینترنت ماهواره‌ای در کشور‌های مختلف جهان گفت: "اسپیس ایکس قبل از فعال شدن در کشور‌های مختلف نیازمند یک سری مقررات تنظیم گری و رگولاری است. "

پوشش جهانی سرویس اینترنت استارلینک به مناطق دور افتاده و کمتر برخوردار بیش از پیش این فرصت را می‌دهد که از پهنای باند سریع استفاده کنند. زمانی که این اینترنت در سراسر جهان ارائه شود، کاربران می‌توانند به اینترنتی سریع دسترسی یابند، به طوری که آخرین رکوردی که توسط کاربران در پروژه بتای این سرویس ثبت شده، ۲۰۹.۱۷ مگابیت بر ثانیه سرعت را اعلام می‌کند.

گفتنی است؛ استارلینک اولین شرکتی است که توانست ماهواره‌های خود را با کسب مجوز از کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) در مداری پایین‌تر از دیگر ماهواره‌ها یعنی مدار ۱۱۰۰ کیلومتری از سطح زمین به فضا بفرستد و اینترنت ماهواره‌ای را به کاربران ارائه کند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۲ ۰۳ تير ۱۴۰۰
اینترنت ملی بستر ارتباط امن دستگاه ها و خدماتی به مردم است ربطی ندارد - عملا محدود کردن این فناوری سخت هست چون تعداد ماهواره ها زیادن - ولی به دلیل هزینه های زیاد برای کشور های فقیر مثل ما دوستان خیلی نگران رواج این فناوری نباشن در ضمن جهت اسایش دوستان ایلان ماسک بسیار کاسب و پول دوست تشریف دارن راحت میشه حلش کرد
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۲:۱۳ ۰۳ تير ۱۴۰۰
با این حساب عملا اینترنت ملی کنار گذاشته میشه و دشمنان نظام خیلی راحت میتونن با دول متخاصم ارتباط بگیرند لطفا وزارت اطلاعات کاری کند قبل از اینکه دشمنان انقلاب کاری کنند
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۵:۵۱ ۰۲ تير ۱۴۰۰
اونا میخواهند قبل از امدن رییسی و ملی شدن شبکه اینترنت رو از دست ایران در بیاورند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۹ ۰۲ تير ۱۴۰۰
42,هزار تا ماهواره اگه بشه بفرستی به فضا
هزینه ارسال اینها از توان ده ها دولت هم خارج هست
چطور یک شرکت این همه هزینه تامین میکنه
به نظرم این خبر کذب هست
Iran (Islamic Republic of)
علی پابجی
۱۰:۳۳ ۰۳ تير ۱۴۰۰
#زود_قضاوت_نکنیم
آخرین اخبار