یک کارشناس بازار سرمایه گفت: اگر دولت سیزدهم قصد دارد پس از روی کار آمدن سهام شرکت‌های دولتی را در بورس عرضه کند بهتر است نحوه مشخص شدن قیمت را به خود بازار از طریق عرضه و تقاضا بسپارد.

مهدی سوری کارشناس بازار سرمایه  در گفت و گو با خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در مورد صحبت‌های دیروز حجت الاسلام رئیسی رئیس جمهور منتخب سیزدهمین دوره ریاست جمهوری مبنی بر حمایت از بازار سرمایه، اظهار کرد: آقای رئیسی طی صحبت‌هایی که در مورد بازار سرمایه انجام داد به یک نکته اساسی اشاره کرد؛ مبنی بر آنکه بورس محلی برای جبران کسری بودجه نیست، نکته‌ای که حائز اهمیت آن است که از شهریور ماه سال گذشته به دو نکته اصرار داشتم نخست آنکه دولت نباید از بازار سرمایه تامین مالی کند و دوم لازم بود که اوراق تبعی به اندازه شناوری هر سهم  به منظور گذر از بحران  که پیش آمد منتشر  می شد.

او بیان کرد: چند نکته دیروز در اولین نشست خبری توسط آقای رئیسی در مورد بازار سرمایه  مطرح شد که او به جزئیاتش اشاره نکرد که نخست می‌توان به  نحوه روند تسریع ورود شرکت‌ها به بورس، طریقه حمایت از سهام‌های خرد و چند مورد دیگر اشاره کرد، تا وقتی که جزئیات بیشتر در خصوص این چند مورد بیرون نیاید نمی‌توان اظهار نظر چندانی انجام داد، اما همین که برای دولت سیزدهم بازار سرمایه  نیز همانند سایر مسائل اهمیت دارد یک مقدار امید به بازار سرمایه تزریق کرده است.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: اکنون یکی از مسائلی که  به نظر می‌رسد در دولت بعدی مورد بحث و توجه قرار می گیرد بحث هدایت نقدینگی به سمت تولید است، اما بررسی بیشتر این مسئله و نحوه تزریق نقدینگی به تولید بستگی به کابینه اقتصاد دولت سیزدهم و برنامه‌های آن‌ها  دارد.


بیشتر بخوانید


سوری تصریح کرد: شرکت‌ها یا خصوصی هستند یا دولتی، با ورود شرکت‌های دولتی و عرضه سهام آن‌ها در بورس به شدت مخالف هستم، اما معتقدم اگر شرکت‌های خصوصی وارد این بازار شوند به بازار سرمایه عمق خواهند بخشید.

او گفت: شرکت‌هایی که وارد بازار سرمایه می‌شوند باید از سیاست‌های قیمت گذاری دستوری و کنترل قیمت‌ها کاملا آزاد باشند، زیرا اگر قرار باشد که قیمت محصولی کنترل شود در اصل داریم از جیب سهامدار آن شرکت یارانه را  پرداخت می‌کنیم.

این کارشناس بازار سرمایه  در پایان گفت:  اگر دولت سیزدهم قصد دارد پس از روی کار آمدن سهام شرکت‌های دولتی را در بورس عرضه کند بهتر است نحوه مشخص شدن قیمت را به خود بازار از طریق عرضه و تقاضا بسپارد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار