صلوات خاصه امام رضا (ع) به مناسبت میلاد با سعادتشان در آستان رضوی تلاوت شد .

به گزارش گروه شهروند خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، بسیاری مسلمانان به هنگام سختی و مشکلات زندگی در خیال خود می‌پندارند، که خدا نیز آنها را فراموش کرده است و هر چه خدا را صدا می کنند پاسخی نمی شنوند. بنابراین با توسل به ائمه حاجت خود را می‌خواهند. شاید این راه ارتباط میان بندگان و خداوند را هموارتر می سازد و خداوند رحمت خود را به سوی بندگانش افزون می‌کند. یکی از امامانی که شیعیان ایرانی شوق زیارت و ارادت خاصی به او دارند امام رضا(ع) است.

امام رضا (ع) هشتمین امام شیعیان از سلاله پاک رسول خدا (ص) و هشتمین جانشین پیامبر مکرم اسلام (ص) است. بنابر نظر مشهور مورّخان وی در یازدهم ذی قعده سال ۱۴۸ هـ. ق، در مدینه منوّره متولد شد. نام مبارکش، علی، کنیه آن حضرت، ابوالحسن و دارای القاب متعددی از جمله؛ رضا، صادق، ‏صابر، فاضل، قره ‏اعین المؤمنین و… هستند، اما مشهورترین لقب ایشان، «رضا» به معنای «خشنودی» است.

علی بن موسی الرضا (۱۴۸–۲۰۳ ه‍. ق)، ملقب به رضا و ابوالحسن هشتمین امام شیعیان دوازده امامی بعد از پدرش موسی کاظم و پیش از پسرش محمد تقی است.

امروز سه شنبه ۱ تیر ۱۴۰۰ مصادف با میلاد با سعادت امام رضا (ع) است.

صلوات خاصه امام رضا (ع) به مناسبت میلاد با سعادشان در حرم رضوی تلاوت شد و فیلمی را که شهروندخبرنگار ما ارسال کرده مشاهده می‌کنید.

منبع: شهروندخبرنگار - مشهد 


بیشتر بخوانید:

دعای امام رضا

برای آموزش اصول تصویربرداری خبری برای شهروندخبرنگاران اینجا کلیک کنید

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار