مدیرکل اوقاف وامور خیریه استان اصفهان گفت: مردم استان اصفهان درسال گذشته بیش از ۱۰۰میلیارد تومان برای امور خیریه در زمینه‌های عمران بقاع، بهداشت ودرمان و کاهش آسیب‌های اجتماعی هزینه کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،  حجت الاسلام محمد حسین بلک مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان امروز در آیین افتتاح رواق امام سجاد امامزاده سید محمد (ع) ضمن تبریک میلاد باسعادت امام رضا (ع) با بیان اینکه امامزادگان مایه مباهات و برکت در کشور هستند، گفت: دوستی با اهل بیت (ع) مودتی است که انسان را در مسیر اسلام و قرآن رشد می‌دهد و این رمز اصالت و ماندگاری است.

او با تاکید بر اینکه نگاه سطحی به فعالیت عمرانی در امامزادگان اشتباه است، افزود: امامزادگان پایه‌های استحکام و وحدت در کشور هستند، مودت به اهل بیت اسلام را زنده و پویا می‌کند و از این رو خیران نه به اجبار بلکه با عشق به امامزادگان و امور خیریه کمک می‌کنند.

عزت امامزادگان در واقع تکریم قرآن و ائمه است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با تاکید بر اینکه عزت امامزادگان در واقع تکریم قرآن و ائمه است، ابراز داشت: در این زمینه مردم استان اصفهان به ویژه مردم خمینی شهر زبانزد هستند و همواره در همه عرصه‌ها همراه نظام و مسئولان بوده‌اند که این امر جای قدردانی دارد.

او با بیان اینکه اداره اوقاف اعتبار دولتی ندارد، اضافه کرد: همه اعتبارات این سازمان از محل کمک‌های مردمی و درآمد موقوفات است که برکات فراوانی نیز دارد و حاصل آن کمک به کاهش آسیب‌های اجتماعی، اجرای پروژه‌های عمرانی، کمک به بهداشت و درمان و … است.

اعتبار ۳۲ میلیارد ریالی برای بهره برداری از رواق امام سجاد (ع)

حجت الاسلام بلک گفت: در سال گذشته مردم استان اصفهان ۱۰۰ میلیارد تومان خیرات داشته‌اند که این اعتبارات برای نیات مختلف هزینه شده است.

همچنین معاون بهره‌وری اقتصادی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در این مراسم با بیان اینکه رواق امام سجاد (ع) در سال ۹۴ کلنگ زنی شده و بعد از ۶ سال به بهره برداری رسیده است، گفت: برای این پروژه ۳۲ میلیارد ریال هزینه شده است که ۲۴ میلیاردریال آن در بخش عمرانی و مابقی در زمینه برق و تأسیسات بوده است.

امیرحسین اسماعیلی‌پور با تاکید بر اینکه توجه به کیفیت اجرای پروژه در اولویت برنامه‌های قرآنی اوقاف است، تصریح کرد: هدف از اجرای این طرح ایجاد فضای مناسب و مرفه برای زائران است که در مراسم‌های زیاد این امامزاده مشارکت دارند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار