مسئول فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: اعضای جوان ۳۳ ساله افغانستانی که دچار مرگ مغزی شده بود به ۵ بیمار نیازمند عضو، حیاتی دوباره بخشید.

به گزارش گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دکتر ابراهیم خالقی مسئول فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در هزار و شصت و سومین عمل اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی بیمار مرگ مغزی اسماعیل عطایی از اتباع افغان که از بخش آی سی یوی اعصاب بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد معرفی شده بود پس از انجام مراحل تأیید مرگ مغزی و کسب رضایت خانواده‌اش در بیمارستان منتصریه مشهد زیر عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.


بیشتر بخوانید


او افزود: کلیه‌های این بیمار مرگ مغزی در بیمارستان منتصریه مشهد به یک مرد ۳۳ ساله افغان ساکن مشهد که سال‌ها از نارسایی کلیه رنج می‌برد و با دیالیز تحت درمان بود به صورت رایگان پیوند شد.

مسئول فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: همچنین قلب مرحوم عطایی در بیمارستان شهید رجایی تهران به دختر نوجوان ۱۳ ساله از اتباع افغانستان که ساکن شهرری بود پیوند شد.

خالقی بیان کرد: قرنیه‌های زنده یاد عطایی نیز برای پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد و قسمتی از پوست وی به بخش سوختگی بیمارستان امام رضا (ع) ارسال شد.

 

انتهای پیام//ص.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.