میربهاءالدین گفت: ۲۰هزار و ۵۹۸ مسافر ورودی به کشور امسال در پایانه‌های مرزی استان توسط نیرو‌های جمعیت هلال احمر غربالگری کرونا شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، علیرضا میربهاءالدین  مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان  گفت: تب سنجی، تست اولیه کرونا و توزیع ماسک و مایع ضدعفونی از اقداماتی است که توسط نجاتگران جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان در پایانه‌های مرزی انجام می‌شود.

او ادامه داد: از ابتدای اجرای این طرح ۹۲۶ نفر روز نجاتگر جمعیت هلال احمر در پایانه‌های مرزی سیستان و بلوچستان مستقر بوده و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی مسافران ورودی به کشور را مورد پایش قرار می‌دهند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان تاکید کرد: بر اساس دستورالعمل‌های موجود طرح غربالگری مسافران در سه پایانه مرزی میلک در شهرستان هیرمند، ریمدان در شهرستان چابهار و نقطه صفر مرزی میرجاوه انجام می‌شود.

او ادامه داد: از میان افرادی که مشکوک به کرونا بوده ۴۷ مورد تست مثبت در پایانه مرزی میرجاوه و هیرمند ثبت و قرنطینه شدند.

میربهاءالدین افزود: همچنین به منظور پیشگیری از کرونا و اطلاع رسانی لازم در این خصوص حدود هشت هزار و ۵۰۰ برگ بروشور در بین مراجعان توزیع و توسط ۵۳ نفر نیروی آموزش دیده نکات آموزشی ارائه شد.

او  گفت: با توجه به اعلام وضعیت قرمز در سیستان و بلوچستان از عموم شهروندان درخواست می‌شود که به منظور قطع زنجیره‌ی انتقال پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های ستاد ملی کرونا را با جدیت به مرحله اجرا در آورند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار